Ledarskap i centrum : Om rektor och förskolechef; Monika Törnsén (red.), Helene Ärlestig (red.); 2018
spara 26%
2 säljare

Ledarskap i centrum : Om rektor och förskolechef Upplaga 2

av Monika Törnsén (red.), Helene Ärlestig (red.)
Den här boken sätter ledarskapet i centrum genom att utifrån praktik, policy, teori och forskning belysa förskolechefers och rektorers roll och ledarskap i olika situationer. Bokens andra upplaga är grundligt reviderad och uppdaterad. Flera av kapitlen bygger på en enkät till deltagare som har genomgått det nationella rektorsprogrammet. I bokens kapitel synliggörs vilka de svenska förskolecheferna och rektorerna är, och hur de tänker och agerar i relation till etik, jämställdhet, juridik, normer, egen utbildning och lärande, entreprenörskap, verksamhetsobservationer, stress, arbetsförhållanden samt lärares yrkesprofessionalism. Monika Törnsén (red.) är filosofie doktor i pedagogik och forskare vid Umeå universitet. Helene Ärlestig (red.) är filosofie doktor och docent i pedagogik vid Umeå universitet. Björn Ahlström är filosofie doktor och universitetslektor i sociologi vid Umeå universitet. Elisabet Edqvist är universitetsadjunkt i pedagogik vid Uppsala universitet. Maj-Lis Hörnqvist är filosofie doktor i lärande och docent i pedagogik. Olof Johansson är senior professor i statsvetenskap vid Umeå universitet. Kerstin Kolam är filosofie doktor i statsvetenskap och excellent lärare vid Umeå universitet. Eva Leffler är filosofie doktor och docent i pedagogik vid Umeå universitet. Ulf Leo är filosofie doktor och docent i rättssociologi vid Umeå universitet. Nina Nilsson Rådeström är universitetsadjunkt i juridik vid Umeå universitet. Katarina Norberg är filosofie doktor och docent i pedagogik vid Umeå universitet. Pia Skott är filosofie doktor och universitetslektor i pedagogik vid Stockholms universitet. Eva Sundström är filosofie doktor och universitetslektor i sociologi vid Umeå universitet.
Den här boken sätter ledarskapet i centrum genom att utifrån praktik, policy, teori och forskning belysa förskolechefers och rektorers roll och ledarskap i olika situationer. Bokens andra upplaga är grundligt reviderad och uppdaterad. Flera av kapitlen bygger på en enkät till deltagare som har genomgått det nationella rektorsprogrammet. I bokens kapitel synliggörs vilka de svenska förskolecheferna och rektorerna är, och hur de tänker och agerar i relation till etik, jämställdhet, juridik, normer, egen utbildning och lärande, entreprenörskap, verksamhetsobservationer, stress, arbetsförhållanden samt lärares yrkesprofessionalism. Monika Törnsén (red.) är filosofie doktor i pedagogik och forskare vid Umeå universitet. Helene Ärlestig (red.) är filosofie doktor och docent i pedagogik vid Umeå universitet. Björn Ahlström är filosofie doktor och universitetslektor i sociologi vid Umeå universitet. Elisabet Edqvist är universitetsadjunkt i pedagogik vid Uppsala universitet. Maj-Lis Hörnqvist är filosofie doktor i lärande och docent i pedagogik. Olof Johansson är senior professor i statsvetenskap vid Umeå universitet. Kerstin Kolam är filosofie doktor i statsvetenskap och excellent lärare vid Umeå universitet. Eva Leffler är filosofie doktor och docent i pedagogik vid Umeå universitet. Ulf Leo är filosofie doktor och docent i rättssociologi vid Umeå universitet. Nina Nilsson Rådeström är universitetsadjunkt i juridik vid Umeå universitet. Katarina Norberg är filosofie doktor och docent i pedagogik vid Umeå universitet. Pia Skott är filosofie doktor och universitetslektor i pedagogik vid Stockholms universitet. Eva Sundström är filosofie doktor och universitetslektor i sociologi vid Umeå universitet.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2018
ISBN: 9789151100036
Förlag: Gleerups Utbildning AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 240 st
2 upplagor
Upplaga 1 (2014)
från 279 kr
Upplaga 2 (2018)
från 395 kr
Den här boken sätter ledarskapet i centrum genom att utifrån praktik, policy, teori och forskning belysa förskolechefers och rektorers roll och ledarskap i olika situationer. Bokens andra upplaga är grundligt reviderad och uppdaterad. Flera av kapitlen bygger på en enkät till deltagare som har genomgått det nationella rektorsprogrammet. I bokens kapitel synliggörs vilka de svenska förskolecheferna och rektorerna är, och hur de tänker och agerar i relation till etik, jämställdhet, juridik, normer, egen utbildning och lärande, entreprenörskap, verksamhetsobservationer, stress, arbetsförhållanden samt lärares yrkesprofessionalism. Monika Törnsén (red.) är filosofie doktor i pedagogik och forskare vid Umeå universitet. Helene Ärlestig (red.) är filosofie doktor och docent i pedagogik vid Umeå universitet. Björn Ahlström är filosofie doktor och universitetslektor i sociologi vid Umeå universitet. Elisabet Edqvist är universitetsadjunkt i pedagogik vid Uppsala universitet. Maj-Lis Hörnqvist är filosofie doktor i lärande och docent i pedagogik. Olof Johansson är senior professor i statsvetenskap vid Umeå universitet. Kerstin Kolam är filosofie doktor i statsvetenskap och excellent lärare vid Umeå universitet. Eva Leffler är filosofie doktor och docent i pedagogik vid Umeå universitet. Ulf Leo är filosofie doktor och docent i rättssociologi vid Umeå universitet. Nina Nilsson Rådeström är universitetsadjunkt i juridik vid Umeå universitet. Katarina Norberg är filosofie doktor och docent i pedagogik vid Umeå universitet. Pia Skott är filosofie doktor och universitetslektor i pedagogik vid Stockholms universitet. Eva Sundström är filosofie doktor och universitetslektor i sociologi vid Umeå universitet.
Den här boken sätter ledarskapet i centrum genom att utifrån praktik, policy, teori och forskning belysa förskolechefers och rektorers roll och ledarskap i olika situationer. Bokens andra upplaga är grundligt reviderad och uppdaterad. Flera av kapitlen bygger på en enkät till deltagare som har genomgått det nationella rektorsprogrammet. I bokens kapitel synliggörs vilka de svenska förskolecheferna och rektorerna är, och hur de tänker och agerar i relation till etik, jämställdhet, juridik, normer, egen utbildning och lärande, entreprenörskap, verksamhetsobservationer, stress, arbetsförhållanden samt lärares yrkesprofessionalism. Monika Törnsén (red.) är filosofie doktor i pedagogik och forskare vid Umeå universitet. Helene Ärlestig (red.) är filosofie doktor och docent i pedagogik vid Umeå universitet. Björn Ahlström är filosofie doktor och universitetslektor i sociologi vid Umeå universitet. Elisabet Edqvist är universitetsadjunkt i pedagogik vid Uppsala universitet. Maj-Lis Hörnqvist är filosofie doktor i lärande och docent i pedagogik. Olof Johansson är senior professor i statsvetenskap vid Umeå universitet. Kerstin Kolam är filosofie doktor i statsvetenskap och excellent lärare vid Umeå universitet. Eva Leffler är filosofie doktor och docent i pedagogik vid Umeå universitet. Ulf Leo är filosofie doktor och docent i rättssociologi vid Umeå universitet. Nina Nilsson Rådeström är universitetsadjunkt i juridik vid Umeå universitet. Katarina Norberg är filosofie doktor och docent i pedagogik vid Umeå universitet. Pia Skott är filosofie doktor och universitetslektor i pedagogik vid Stockholms universitet. Eva Sundström är filosofie doktor och universitetslektor i sociologi vid Umeå universitet.
Begagnad bok
395 kr530 krSpara 135 kr (26%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
395 kr530 krSpara 135 kr (26%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar