Ledarskap för mångfald : - en utmaning för den sociala sektorn Upplaga 1
Vad är mångfald? Vad innebär det att leda och arbeta med den sociala sektorns mångfald idag? Vilken kompetens behövs för dagens och framtidens krav på förändring och behov av nya strategier? Artikelförfattarna belyser, var och en på sitt sätt, att ökad mångfald i vårt samhälle ställer ökade och nya krav på socialt arbete och på ledarskap i samhällets alla organisationer. Det handlar om innovativa sätt att arbeta med mångfald i enskilda enheter, om politiska utmaningar på lokal och nationell nivå samt grundläggande förutsättningar för mångfald i arbetslivet. Det handlar om visioner, strategier, åtgärdsplaner och förändringar av interna processer och om våra egna värderingar, fördomar och attityder. Det handlar om begreppen god service och kvalitet. Diskussionen om mångfald rör sig på många nivåer. Bokens syfte är att ge ledare på alla nivåer och i alla funktioner relaterade till socialt arbete, metoder och verktyg för att leda mångfald. Författarna vill även väcka debatt om hur mångfalden ska organiseras för att förbättra det sociala arbetets strukturella förutsättningar. Boken är avsedd att användas vid kompetensutveckling av personal och som kurslitteratur i utbildningar för socialt arbete.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2001
ISBN: 9789144100159
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: E-bok
Språk: Svenska
Sidor: 97 st
Vad är mångfald? Vad innebär det att leda och arbeta med den sociala sektorns mångfald idag? Vilken kompetens behövs för dagens och framtidens krav på förändring och behov av nya strategier? Artikelförfattarna belyser, var och en på sitt sätt, att ökad mångfald i vårt samhälle ställer ökade och nya krav på socialt arbete och på ledarskap i samhällets alla organisationer. Det handlar om innovativa sätt att arbeta med mångfald i enskilda enheter, om politiska utmaningar på lokal och nationell nivå samt grundläggande förutsättningar för mångfald i arbetslivet. Det handlar om visioner, strategier, åtgärdsplaner och förändringar av interna processer och om våra egna värderingar, fördomar och attityder. Det handlar om begreppen god service och kvalitet. Diskussionen om mångfald rör sig på många nivåer. Bokens syfte är att ge ledare på alla nivåer och i alla funktioner relaterade till socialt arbete, metoder och verktyg för att leda mångfald. Författarna vill även väcka debatt om hur mångfalden ska organiseras för att förbättra det sociala arbetets strukturella förutsättningar. Boken är avsedd att användas vid kompetensutveckling av personal och som kurslitteratur i utbildningar för socialt arbete.
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.