Lärdilemman i arbetslivet; Thomas Backlund Helander, Henrik Hansson, Camilla Thunborg; 2001

Lärdilemman i arbetslivet Upplaga 1

av Thomas Backlund Helander, Henrik Hansson, Camilla Thunborg
Att skapa lärande, finna arbetssätt och metoder för ständiga förbättringar och utveckla kompetens är uppgifter som ingår i de flesta organisationers vardag. Samtidigt pekar aktuell arbetslivsforskning och praktiska erfarenheter på att det finns en mängd motsättningar mellan en lärande och en produktiv arbetsplats.

Syftet med denna bok är att närmare diskutera frågor som rör dessa motsättningar och att skapa klarhet om vad författarna kallar ”lärdilemman” i arbetet. Begrepp som innovation, produktion, kunskapshantering, kollektiva processer, kulturkrockar, styrning och e-learning utgör centrala teman i boken.
Att skapa lärande, finna arbetssätt och metoder för ständiga förbättringar och utveckla kompetens är uppgifter som ingår i de flesta organisationers vardag. Samtidigt pekar aktuell arbetslivsforskning och praktiska erfarenheter på att det finns en mängd motsättningar mellan en lärande och en produktiv arbetsplats.

Syftet med denna bok är att närmare diskutera frågor som rör dessa motsättningar och att skapa klarhet om vad författarna kallar ”lärdilemman” i arbetet. Begrepp som innovation, produktion, kunskapshantering, kollektiva processer, kulturkrockar, styrning och e-learning utgör centrala teman i boken.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2001
ISBN: 9789144028309
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: E-bok
Språk: Svenska
Sidor: 292 st
Att skapa lärande, finna arbetssätt och metoder för ständiga förbättringar och utveckla kompetens är uppgifter som ingår i de flesta organisationers vardag. Samtidigt pekar aktuell arbetslivsforskning och praktiska erfarenheter på att det finns en mängd motsättningar mellan en lärande och en produktiv arbetsplats.

Syftet med denna bok är att närmare diskutera frågor som rör dessa motsättningar och att skapa klarhet om vad författarna kallar ”lärdilemman” i arbetet. Begrepp som innovation, produktion, kunskapshantering, kollektiva processer, kulturkrockar, styrning och e-learning utgör centrala teman i boken.
Att skapa lärande, finna arbetssätt och metoder för ständiga förbättringar och utveckla kompetens är uppgifter som ingår i de flesta organisationers vardag. Samtidigt pekar aktuell arbetslivsforskning och praktiska erfarenheter på att det finns en mängd motsättningar mellan en lärande och en produktiv arbetsplats.

Syftet med denna bok är att närmare diskutera frågor som rör dessa motsättningar och att skapa klarhet om vad författarna kallar ”lärdilemman” i arbetet. Begrepp som innovation, produktion, kunskapshantering, kollektiva processer, kulturkrockar, styrning och e-learning utgör centrala teman i boken.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)