Syftet med denna didaktiska handbok är att inspirera och stötta lärare i hem- och konsumentkunskap, vid planering av undervisningen, under lektionerna samt som stöd vid utvärdering.
Boken är strukturerad i fem steg och börjar med en kortfattad genomgång av olika sätt att se på kunskap, lärande och bedömning. De avslutande delarna belyser mer konkret hur läraren kan lägga upp undervisningen och reflektera över den för att underlätta för sig själv och eleverna. Den övergripande tanken med materialet är att det ska vara en ständig följeslagare för läraren i klassrummet.
Lära och bedöma i hem- och konsumentkunskap Lgr22 är en uppdaterad version av den populära Handboken - den systematiskt planerade läraren.Syftet med denna didaktiska handbok är att inspirera och stötta lärare i hem- och konsumentkunskap, vid planering av undervisningen, under lektionerna samt som stöd vid utvärdering.
Boken är strukturerad i fem steg och börjar med en kortfattad genomgång av olika sätt att se på kunskap, lärande och bedömning. De avslutande delarna belyser mer konkret hur läraren kan lägga upp undervisningen och reflektera över den för att underlätta för sig själv och eleverna. Den övergripande tanken med materialet är att det ska vara en ständig följeslagare för läraren i klassrummet.
Lära och bedöma i hem- och konsumentkunskap Lgr22 är en uppdaterad version av den populära Handboken - den systematiskt planerade läraren.
Om författarna
Författarna Lena de Ron och Maria Feldt är båda hushållslärare och förstelärare. De har lång erfarenhet av didaktisk ämnesutveckling och har också givit ut flera böcker och bedriver kompetensutveckling för lärare i HK.
Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker