Kort om marknadsföring Upplaga 2
Under det senaste decenniet har marknadsföring genomgått en omvälvande förändring. Med konsumenter som dagligen översvämmas av erbjudanden och som ställer höga krav, har digitaliseringen, nya affärsmodeller och ett växande intresse för hållbarhet förstärkt marknadsföringens roll.
"Kort om marknadsföring" tillhandahåller en omfattande översikt över etablerade teorier, modeller och koncept, berikad med relevanta exempel och fallstudier. Denna information är kopplad till mer detaljerade delar inom hållbarhet, platsbaserad marknadsföring, employer branding och marknadskommunikation. I "Kort om marknadsföring" illustreras mängden av sammanhang där marknadsföring nu tillämpas, inklusive offentlig sektor, civilsamhälle och politiska organisationer, genom att ge flera exempel. Exemplen påvisar hur marknadsföring skapar kundvärde och bidrar till lönsamhet.
Under det senaste decenniet har marknadsföring genomgått en omvälvande förändring. Med konsumenter som dagligen översvämmas av erbjudanden och som ställer höga krav, har digitaliseringen, nya affärsmodeller och ett växande intresse för hållbarhet förstärkt marknadsföringens roll.
"Kort om marknadsföring" tillhandahåller en omfattande översikt över etablerade teorier, modeller och koncept, berikad med relevanta exempel och fallstudier. Denna information är kopplad till mer detaljerade delar inom hållbarhet, platsbaserad marknadsföring, employer branding och marknadskommunikation. I "Kort om marknadsföring" illustreras mängden av sammanhang där marknadsföring nu tillämpas, inklusive offentlig sektor, civilsamhälle och politiska organisationer, genom att ge flera exempel. Exemplen påvisar hur marknadsföring skapar kundvärde och bidrar till lönsamhet.