Kamratkulturer i förskolan - En lek på andras villkor; Annica Löfdahl; 2007
5+ säljare

Kamratkulturer i förskolan - En lek på andras villkor Upplaga 1

av Annica Löfdahl
Kamratkulturer i förskolan presenterar såväl teoretiska som empiriska aspekter på barns kamratkulturer. En central del handlar om det praktiska lärararbetet i relation till kamratkulturerna och hur ökad kunskap om kamratkulturer kan användas i arbetet med till exempel värdegrundsfrågor.

Läs mer
När barn vistas en längre tid tillsammans, som på förskolan, skapar de sina egna kamratkulturer. I dessa ryms sociala normer för hur man beter sig i gruppen - vem som kan vara med och leka, vem som bestämmer leken, hur man ska bete sig mot varandra, vem som har hög respektive låg social status, och så vidare. Kamratkulturer har stor påverkan på barnens samvaro och boken visar hur även små barn kan använda sig av leken som ett medel för uteslutning. Boken vänder sig till studenter, verksamma lärare i förskolan och andra som är intresserade av att förstå förskolebarns lek och utveckling.

Om författarna
Annica Löfdahl är doktor i pedagogik och forskare vid Karlstad universitet.
Kamratkulturer i förskolan presenterar såväl teoretiska som empiriska aspekter på barns kamratkulturer. En central del handlar om det praktiska lärararbetet i relation till kamratkulturerna och hur ökad kunskap om kamratkulturer kan användas i arbetet med till exempel värdegrundsfrågor.

Läs mer
När barn vistas en längre tid tillsammans, som på förskolan, skapar de sina egna kamratkulturer. I dessa ryms sociala normer för hur man beter sig i gruppen - vem som kan vara med och leka, vem som bestämmer leken, hur man ska bete sig mot varandra, vem som har hög respektive låg social status, och så vidare. Kamratkulturer har stor påverkan på barnens samvaro och boken visar hur även små barn kan använda sig av leken som ett medel för uteslutning. Boken vänder sig till studenter, verksamma lärare i förskolan och andra som är intresserade av att förstå förskolebarns lek och utveckling.

Om författarna
Annica Löfdahl är doktor i pedagogik och forskare vid Karlstad universitet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2007
ISBN: 9789147084241
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 128 st
2 upplagor
Upplaga 2 (2014)
från 215 kr
Upplaga 1 (2007)
från 85 kr
Kamratkulturer i förskolan presenterar såväl teoretiska som empiriska aspekter på barns kamratkulturer. En central del handlar om det praktiska lärararbetet i relation till kamratkulturerna och hur ökad kunskap om kamratkulturer kan användas i arbetet med till exempel värdegrundsfrågor.

Läs mer
När barn vistas en längre tid tillsammans, som på förskolan, skapar de sina egna kamratkulturer. I dessa ryms sociala normer för hur man beter sig i gruppen - vem som kan vara med och leka, vem som bestämmer leken, hur man ska bete sig mot varandra, vem som har hög respektive låg social status, och så vidare. Kamratkulturer har stor påverkan på barnens samvaro och boken visar hur även små barn kan använda sig av leken som ett medel för uteslutning. Boken vänder sig till studenter, verksamma lärare i förskolan och andra som är intresserade av att förstå förskolebarns lek och utveckling.

Om författarna
Annica Löfdahl är doktor i pedagogik och forskare vid Karlstad universitet.
Kamratkulturer i förskolan presenterar såväl teoretiska som empiriska aspekter på barns kamratkulturer. En central del handlar om det praktiska lärararbetet i relation till kamratkulturerna och hur ökad kunskap om kamratkulturer kan användas i arbetet med till exempel värdegrundsfrågor.

Läs mer
När barn vistas en längre tid tillsammans, som på förskolan, skapar de sina egna kamratkulturer. I dessa ryms sociala normer för hur man beter sig i gruppen - vem som kan vara med och leka, vem som bestämmer leken, hur man ska bete sig mot varandra, vem som har hög respektive låg social status, och så vidare. Kamratkulturer har stor påverkan på barnens samvaro och boken visar hur även små barn kan använda sig av leken som ett medel för uteslutning. Boken vänder sig till studenter, verksamma lärare i förskolan och andra som är intresserade av att förstå förskolebarns lek och utveckling.

Om författarna
Annica Löfdahl är doktor i pedagogik och forskare vid Karlstad universitet.
Begagnad bok
85 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
85 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar