IT Service Management i praktiken; Angelica Haverblad; 2004
1 säljare

IT Service Management i praktiken Upplaga 1

av Angelica Haverblad
IT Service Management är en strategi som ska säkerställa att IT-tjänster levereras med överenskomna servicenivåer och omfattar IT-processer som kan etableras och förbättras för effektiv och kontrollerad tjänsteleverans med hög kvalitet på ett kostnadseffektivt sätt. Det sträcker sig från driftsättning till avveckling av IT-tjänster och innebär service- och kundfokus, tjänsteorientering, målstyrning, prestandamätning, kvalitetsledning samt processorientering.
I boken blandas teori med praktiska exempel, checklistor och mallar för att läsaren lättare ska förstå vad som krävs för en lyckad tillämpning av IT Service Management.
Boken vänder sig till personer som vill eller ska påbörja ett sådant förändringsprojekt.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
IT Service Management är en strategi som ska säkerställa att IT-tjänster levereras med överenskomna servicenivåer och omfattar IT-processer som kan etableras och förbättras för effektiv och kontrollerad tjänsteleverans med hög kvalitet på ett kostnadseffektivt sätt. Det sträcker sig från driftsättning till avveckling av IT-tjänster och innebär service- och kundfokus, tjänsteorientering, målstyrning, prestandamätning, kvalitetsledning samt processorientering.
I boken blandas teori med praktiska exempel, checklistor och mallar för att läsaren lättare ska förstå vad som krävs för en lyckad tillämpning av IT Service Management.
Boken vänder sig till personer som vill eller ska påbörja ett sådant förändringsprojekt.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2004
ISBN: 9789144035499
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 342 st
2 upplagor
Upplaga 2 (2007)
från 275 kr
Upplaga 1 (2004)
från 129 kr
IT Service Management är en strategi som ska säkerställa att IT-tjänster levereras med överenskomna servicenivåer och omfattar IT-processer som kan etableras och förbättras för effektiv och kontrollerad tjänsteleverans med hög kvalitet på ett kostnadseffektivt sätt. Det sträcker sig från driftsättning till avveckling av IT-tjänster och innebär service- och kundfokus, tjänsteorientering, målstyrning, prestandamätning, kvalitetsledning samt processorientering.
I boken blandas teori med praktiska exempel, checklistor och mallar för att läsaren lättare ska förstå vad som krävs för en lyckad tillämpning av IT Service Management.
Boken vänder sig till personer som vill eller ska påbörja ett sådant förändringsprojekt.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
IT Service Management är en strategi som ska säkerställa att IT-tjänster levereras med överenskomna servicenivåer och omfattar IT-processer som kan etableras och förbättras för effektiv och kontrollerad tjänsteleverans med hög kvalitet på ett kostnadseffektivt sätt. Det sträcker sig från driftsättning till avveckling av IT-tjänster och innebär service- och kundfokus, tjänsteorientering, målstyrning, prestandamätning, kvalitetsledning samt processorientering.
I boken blandas teori med praktiska exempel, checklistor och mallar för att läsaren lättare ska förstå vad som krävs för en lyckad tillämpning av IT Service Management.
Boken vänder sig till personer som vill eller ska påbörja ett sådant förändringsprojekt.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Begagnad bok
129 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
129 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar