Interkulturellt samspel i skolan; Jonas Stier, Margareta Sandström Kjellin; 2009
5+ säljare

Interkulturellt samspel i skolan Upplaga 1

av Jonas Stier, Margareta Sandström Kjellin
"Interkulturellt samspel i skolan är en angelägen bok som belyser den undervisningssituation som verksamma och blivande lärare ställs inför. Den lärarkompetens som krävs, förutsätter att läraren kan ifrågasätta sina egna kulturella värderingar.

Bokens författare förklarar de sammanhang och dimensioner som är grunden för kulturell egenförståelse. Exempel från skolverkligheten gör boken lättförståelig och inspirerande.

Teoriavsnitten anknyter till praktiknära diskussioner till nytta för läraren i interkulturell undervisning. Boken kan med fördel läsas och diskuteras av lärare och skolledare som arbetar för att utveckla klassrummet till en interkulturell lärandemiljö."

Pirjo Lahdenperä, professor i pedagogik

Boken vänder sig till blivande lärare, skolledare, psykologer, socionomer och studenter inom andra högre utbildningar med inriktning mot barn, ungdomar och mångkultur. Den är också mycket lämplig att använda som kunskaps- och diskussionsunderlag i olika former av kompetensutveckling i grundskolan.
"Interkulturellt samspel i skolan är en angelägen bok som belyser den undervisningssituation som verksamma och blivande lärare ställs inför. Den lärarkompetens som krävs, förutsätter att läraren kan ifrågasätta sina egna kulturella värderingar.

Bokens författare förklarar de sammanhang och dimensioner som är grunden för kulturell egenförståelse. Exempel från skolverkligheten gör boken lättförståelig och inspirerande.

Teoriavsnitten anknyter till praktiknära diskussioner till nytta för läraren i interkulturell undervisning. Boken kan med fördel läsas och diskuteras av lärare och skolledare som arbetar för att utveckla klassrummet till en interkulturell lärandemiljö."

Pirjo Lahdenperä, professor i pedagogik

Boken vänder sig till blivande lärare, skolledare, psykologer, socionomer och studenter inom andra högre utbildningar med inriktning mot barn, ungdomar och mångkultur. Den är också mycket lämplig att använda som kunskaps- och diskussionsunderlag i olika former av kompetensutveckling i grundskolan.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2009
ISBN: 9789144055930
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 157 st
2 upplagor
Upplaga 2 (2021)
från 255 kr
Upplaga 1 (2009)
från 115 kr
"Interkulturellt samspel i skolan är en angelägen bok som belyser den undervisningssituation som verksamma och blivande lärare ställs inför. Den lärarkompetens som krävs, förutsätter att läraren kan ifrågasätta sina egna kulturella värderingar.

Bokens författare förklarar de sammanhang och dimensioner som är grunden för kulturell egenförståelse. Exempel från skolverkligheten gör boken lättförståelig och inspirerande.

Teoriavsnitten anknyter till praktiknära diskussioner till nytta för läraren i interkulturell undervisning. Boken kan med fördel läsas och diskuteras av lärare och skolledare som arbetar för att utveckla klassrummet till en interkulturell lärandemiljö."

Pirjo Lahdenperä, professor i pedagogik

Boken vänder sig till blivande lärare, skolledare, psykologer, socionomer och studenter inom andra högre utbildningar med inriktning mot barn, ungdomar och mångkultur. Den är också mycket lämplig att använda som kunskaps- och diskussionsunderlag i olika former av kompetensutveckling i grundskolan.
"Interkulturellt samspel i skolan är en angelägen bok som belyser den undervisningssituation som verksamma och blivande lärare ställs inför. Den lärarkompetens som krävs, förutsätter att läraren kan ifrågasätta sina egna kulturella värderingar.

Bokens författare förklarar de sammanhang och dimensioner som är grunden för kulturell egenförståelse. Exempel från skolverkligheten gör boken lättförståelig och inspirerande.

Teoriavsnitten anknyter till praktiknära diskussioner till nytta för läraren i interkulturell undervisning. Boken kan med fördel läsas och diskuteras av lärare och skolledare som arbetar för att utveckla klassrummet till en interkulturell lärandemiljö."

Pirjo Lahdenperä, professor i pedagogik

Boken vänder sig till blivande lärare, skolledare, psykologer, socionomer och studenter inom andra högre utbildningar med inriktning mot barn, ungdomar och mångkultur. Den är också mycket lämplig att använda som kunskaps- och diskussionsunderlag i olika former av kompetensutveckling i grundskolan.
Begagnad bok
115 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
115 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar