Evaluering i et dialogisk perspektiv; Jørgen Frost, Kari Smith, Olga Dysthe, Bente E. Hagtvet, Solveig-Alma Halaas Lyster, Frans Ørsted Andersen, Ingvar Lundberg, Katarina Herrlin, Arne Mogensen, Anni Hensel; 2009
Evaluering i et dialogisk perspektiv; Jørgen Frost, Kari Smith, Olga Dysthe, Bente E. Hagtvet, Solveig-Alma Halaas Lyster, Frans Ørsted Andersen, Ingvar Lundberg, Katarina Herrlin, Arne Mogensen, Anni Hensel; 2009

Evaluering i et dialogisk perspektiv Upplaga 1

av Jørgen Frost, Kari Smith, Olga Dysthe, Bente E. Hagtvet, Solveig-Alma Halaas Lyster

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2009
  • ISBN: 9788202293185
  • Sidor: 220 st
  • Förlag: Cappelen Damm
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Begrepet evaluering kan brukes på mange måter. I dag brukes det ofte for å sammenlikne skolesystemene på nasjonalt nivå, og resultatet blir at evaluering i stigende grad blir et begrep for prestasjonsmåling på avgrensede områder. I denne boken bruker forfatterne evalueringsbegrepet på en annen måte: å sikre at alle elever får en optimal utvikling. Evaluering er en felles oppgave for elever og lærere, og det er viktig å fastholde det dialogiske perspektivet. Ved å sikre dette blir evaluering ikke bare en avslutning på noe, men noe som motiverer og gir konkrete råd til det videre læringsforløpet. Et dialogisk perspektiv på evaluering er derfor avgjørende for at skolen på lang sikt kan få de resultatene den ønsker. Forfatterne behandler evalueringsbegrepet både teoretisk og praktisk, og de diskuterer forskjellige oppfatninger av begrepet og de konsekvenser for praksis de forskjellige oppfatningene kan medføre. Evaluering er et relevant tema for alle som er interessert i skole og utdanning. Boken vil derfor passe for studenter i lærerutdanningen og for lærere, skoleledere og skolepolitikere.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Evaluering i et dialogisk perspektiv (2009)

I juni 2009 släpptes boken Evaluering i et dialogisk perspektiv skriven av Jørgen Frost, Kari Smith, Olga Dysthe, Bente E. Hagtvet, Solveig-Alma Halaas Lyster, Frans Ørsted Andersen, Ingvar Lundberg, Katarina Herrlin, Arne Mogensen, Anni Hensel. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 220 sidor djupgående information om pedagogik. Förlaget bakom boken är Cappelen Damm.

Köp boken Evaluering i et dialogisk perspektiv på Studentapan och spara pengar.

Referera till Evaluering i et dialogisk perspektiv (Upplaga 1)

Harvard

Frost, J., Smith, K., Dysthe, O., Hagtvet, B. E., Lyster, S.-A. H., Andersen, F. Ø., Lundberg, I., Herrlin, K., Mogensen, A. & Hensel, A. (2009). Evaluering i et dialogisk perspektiv. 1:a uppl. Cappelen Damm.

Oxford

Frost, Jørgen, Smith, Kari, Dysthe, Olga, Hagtvet, Bente E., Lyster, Solveig-Alma Halaas, Andersen, Frans Ørsted, Lundberg, Ingvar, Herrlin, Katarina, Mogensen, Arne & Hensel, Anni, Evaluering i et dialogisk perspektiv, 1 uppl. (Cappelen Damm, 2009).

APA

Frost, J., Smith, K., Dysthe, O., Hagtvet, B. E., Lyster, S.-A. H., Andersen, F. Ø., Lundberg, I., Herrlin, K., Mogensen, A., & Hensel, A. (2009). Evaluering i et dialogisk perspektiv (1:a uppl.). Cappelen Damm.

Vancouver

Frost J, Smith K, Dysthe O, Hagtvet BE, Lyster SAH, Andersen FØ, m.fl. Evaluering i et dialogisk perspektiv. 1:a uppl. Cappelen Damm; 2009.

Tillfälligt slut

Bevaka boken och få meddelande när den är tillgänglig igen.