Bordel de mode : kläder som kultur och personligt uttryck
kläder som kultur och personligt uttryck
Cay Bond, trendanalytiker på trendbyrån Promostyl, har skrivit en initierad skildring och kärleksfull hyllning till den bransch som hon varit verksam i sedan 60-talet - modebranschen. Här beskrivs mode ur de mest skilda aspekter - som kultur, som konst, som "big business", som socialt och personligt uttryck. Vi får följa utvecklingen i modets huvudstad Paris och dess påverkan på världen, men också hur nordisk design växt fram och blivit en trendig exportvara. Boken är genomgående illustrerad, ofta med bilder av världens främsta modefotografer.
Utgiven: 2002
ISBN: 9789146180388
Förlag: Wahlström & Widstrand
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 199 st
kläder som kultur och personligt uttryck
Cay Bond, trendanalytiker på trendbyrån Promostyl, har skrivit en initierad skildring och kärleksfull hyllning till den bransch som hon varit verksam i sedan 60-talet - modebranschen. Här beskrivs mode ur de mest skilda aspekter - som kultur, som konst, som "big business", som socialt och personligt uttryck. Vi får följa utvecklingen i modets huvudstad Paris och dess påverkan på världen, men också hur nordisk design växt fram och blivit en trendig exportvara. Boken är genomgående illustrerad, ofta med bilder av världens främsta modefotografer.
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.