Bildningens praktiker : om de bildande momenten i en akademisk undervisningsprocess; Eva Mark, Lars Johan Erkell, Lena Dahlén, Anette Hellman, Anita Synnestvedt, Magnus P. Ängsal; 2015
spara 40%
2 säljare

Bildningens praktiker : om de bildande momenten i en akademisk undervisningsprocess Upplaga 1

av Eva Mark, Lars Johan Erkell, Lena Dahlén, Anette Hellman, Anita Synnestvedt
m.fl.
Hur ser högskoleutbildningens bildningspraktiker ut? Vad utgör det bildande momentet i en akademisk undervisningsprocess? Vilken typ av bildningsbegrepp kan användas för att diskutera bildande undervisning? I denna antologi, som vuxit fram som en motkraft mot ett insnävat instrumentellt synsätt på kunskap och utbildning, tar författare från sex ämnesområden ett nytt grepp på detta omdiskuterade tema genom att utgå från såväl vetenskaplig metod som egen undervisningserfarenhet. Med hemvist i olika vetenskapsområden (filosofi, språkvetenskap, biologi, pedago­gik, arkeologi och teaterlärarutbildning), och med lång praktisk erfarenhet inom den högre utbildningen, har bokens författare samlats kring den gemensamma viljan att främja bildande undervisning i akademin.
Hur ser högskoleutbildningens bildningspraktiker ut? Vad utgör det bildande momentet i en akademisk undervisningsprocess? Vilken typ av bildningsbegrepp kan användas för att diskutera bildande undervisning? I denna antologi, som vuxit fram som en motkraft mot ett insnävat instrumentellt synsätt på kunskap och utbildning, tar författare från sex ämnesområden ett nytt grepp på detta omdiskuterade tema genom att utgå från såväl vetenskaplig metod som egen undervisningserfarenhet. Med hemvist i olika vetenskapsområden (filosofi, språkvetenskap, biologi, pedago­gik, arkeologi och teaterlärarutbildning), och med lång praktisk erfarenhet inom den högre utbildningen, har bokens författare samlats kring den gemensamma viljan att främja bildande undervisning i akademin.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2015
ISBN: 9789170611728
Förlag: Makadam förlag
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 183 st
Hur ser högskoleutbildningens bildningspraktiker ut? Vad utgör det bildande momentet i en akademisk undervisningsprocess? Vilken typ av bildningsbegrepp kan användas för att diskutera bildande undervisning? I denna antologi, som vuxit fram som en motkraft mot ett insnävat instrumentellt synsätt på kunskap och utbildning, tar författare från sex ämnesområden ett nytt grepp på detta omdiskuterade tema genom att utgå från såväl vetenskaplig metod som egen undervisningserfarenhet. Med hemvist i olika vetenskapsområden (filosofi, språkvetenskap, biologi, pedago­gik, arkeologi och teaterlärarutbildning), och med lång praktisk erfarenhet inom den högre utbildningen, har bokens författare samlats kring den gemensamma viljan att främja bildande undervisning i akademin.
Hur ser högskoleutbildningens bildningspraktiker ut? Vad utgör det bildande momentet i en akademisk undervisningsprocess? Vilken typ av bildningsbegrepp kan användas för att diskutera bildande undervisning? I denna antologi, som vuxit fram som en motkraft mot ett insnävat instrumentellt synsätt på kunskap och utbildning, tar författare från sex ämnesområden ett nytt grepp på detta omdiskuterade tema genom att utgå från såväl vetenskaplig metod som egen undervisningserfarenhet. Med hemvist i olika vetenskapsområden (filosofi, språkvetenskap, biologi, pedago­gik, arkeologi och teaterlärarutbildning), och med lång praktisk erfarenhet inom den högre utbildningen, har bokens författare samlats kring den gemensamma viljan att främja bildande undervisning i akademin.
Begagnad bok
149 kr246 krSpara 97 kr (40%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
149 kr246 krSpara 97 kr (40%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar