Att utveckla utbildningspraktiker - Analys, förståelse och förändring genom teorin om praktikarkitekturer; Ingrid Henning Loeb, Lill Langelotz, Karin Rönnerman, Charlotte Arkenback-Sundström, Richard Baldwin, Saronji Choy, Lisbeth Gyllander Torkildsen, Karin Lumsden Wass, Kathleen Mahon, Jaana Nehez, Anita Norlund, Anette Olin Almqvist, Petri Salo, Marianne Strömberg, Lena Tyrén, Gun-Britt Wärvik; 2019
Att utveckla utbildningspraktiker - Analys, förståelse och förändring genom teorin om praktikarkitekturer; Ingrid Henning Loeb, Lill Langelotz, Karin Rönnerman, Charlotte Arkenback-Sundström, Richard Baldwin, Saronji Choy, Lisbeth Gyllander Torkildsen, Karin Lumsden Wass, Kathleen Mahon, Jaana Nehez, Anita Norlund, Anette Olin Almqvist, Petri Salo, Marianne Strömberg, Lena Tyrén, Gun-Britt Wärvik; 2019

Att utveckla utbildningspraktiker - Analys, förståelse och förändring genom teorin om praktikarkitekturer Upplaga 1

av Ingrid Henning Loeb, Lill Langelotz, Karin Rönnerman, Charlotte Arkenback-Sundström, Richard Baldwin

2.0 (1)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2019
  • ISBN: 9789144132129
  • Sidor: 296 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Hur villkoras ungdomars och vuxnas lärande i olika utbildningssammanhang? Vilka olika omständigheter och förhållanden inverkar på det som sker i pedagogisk verksamhet? Hur möjliggörs och begränsas pedagogisk utveckling? Sådana frågor hör hemma i praktiknära forskning. Samtliga texter i denna bok utgår från en specifik inriktning i sådan forskning – teorin om praktikarkitekturer. Denna teoribildning hjälper oss att analysera och förstå utbildningspraktiker som en del av större, språkliga-kulturella, sociala-politiska och materiella-ekonomiska sammanhang. På så vis förklaras också vad som framstår som möjligt och rimligt att göra i en given situation: vad som sker i detta klassrum, varför förändringsinitiativ går i en viss riktning, eller varför vissa grupper av individer tenderar att exkluderas i ett visst utbildningssammanhang. Boken riktar sig till studenter och forskare intresserade av praktik­nära forskning och praktikteorier men kan också användas av lärare, rektorer och andra pedagogiskt verksamma, exempelvis i kompetensutveckling och för kvalitetsarbete.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Att utveckla utbildningspraktiker - Analys, förståelse och förändring genom teorin om praktikarkitekturer (2019)

I augusti 2019 släpptes boken Att utveckla utbildningspraktiker - Analys, förståelse och förändring genom teorin om praktikarkitekturer skriven av Ingrid Henning Loeb, Lill Langelotz, Karin Rönnerman, Charlotte Arkenback-Sundström, Richard Baldwin, Saronji Choy, Lisbeth Gyllander Torkildsen, Karin Lumsden Wass, Kathleen Mahon, Jaana Nehez, Anita Norlund, Anette Olin Almqvist, Petri Salo, Marianne Strömberg, Lena Tyrén, Gun-Britt Wärvik. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 296 sidor djupgående information om pedagogik. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Att utveckla utbildningspraktiker - Analys, förståelse och förändring genom teorin om praktikarkitekturer på Studentapan och spara uppåt 21% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Referera till Att utveckla utbildningspraktiker - Analys, förståelse och förändring genom teorin om praktikarkitekturer (Upplaga 1)

Harvard

Loeb, I. H., Langelotz, L., Rönnerman, K., Arkenback-Sundström, C., Baldwin, R., Choy, S., Torkildsen, L. G., Wass, K. L., Mahon, K., Nehez, J., Norlund, A., Almqvist, A. O., Salo, P., Strömberg, M., Tyrén, L. & Wärvik, G.-B. (2019). Att utveckla utbildningspraktiker - Analys, förståelse och förändring genom teorin om praktikarkitekturer. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Loeb, Ingrid Henning, Langelotz, Lill, Rönnerman, Karin, Arkenback-Sundström, Charlotte, Baldwin, Richard, Choy, Saronji, Torkildsen, Lisbeth Gyllander, Wass, Karin Lumsden, Mahon, Kathleen, Nehez, Jaana, Norlund, Anita, Almqvist, Anette Olin, Salo, Petri, Strömberg, Marianne, Tyrén, Lena & Wärvik, Gun-Britt, Att utveckla utbildningspraktiker - Analys, förståelse och förändring genom teorin om praktikarkitekturer, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2019).

APA

Loeb, I. H., Langelotz, L., Rönnerman, K., Arkenback-Sundström, C., Baldwin, R., Choy, S., Torkildsen, L. G., Wass, K. L., Mahon, K., Nehez, J., Norlund, A., Almqvist, A. O., Salo, P., Strömberg, M., Tyrén, L., & Wärvik, G.-B. (2019). Att utveckla utbildningspraktiker - Analys, förståelse och förändring genom teorin om praktikarkitekturer (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Loeb IH, Langelotz L, Rönnerman K, Arkenback-Sundström C, Baldwin R, Choy S, m.fl. Att utveckla utbildningspraktiker - Analys, förståelse och förändring genom teorin om praktikarkitekturer. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2019.

Köp boken

319 kr
406 kr

Skynda dig - Bara ett fåtal säljare kvar!