Strategier och förändringsmyter : ett organiseringsperspektiv på skolutveckling och lärares arbete; Jan Löwstedt, Pär Larsson; 2014
5+ säljare

Strategier och förändringsmyter : ett organiseringsperspektiv på skolutveckling och lärares arbete Upplaga 2

av Jan Löwstedt, Pär Larsson
Strategier och förändringsmyter redovisar forskning om sex vanliga strategier för skolutveckling: organisatorisk förändring, nätverk, IT, lokala projekt, ledare och fortbildning. Författarna analyserar ur ett organisationsteoretiskt perspektiv orsaker och intentioner bakom förändringar samt möjligheter att genomföra dessa.

Författarna vill att boken ska öppna ögonen för alltför slentrianartade uppfattningar om förändring, och göra det möjligt att ifrågasätta, diskutera och utveckla det som vi ofta tar för givet om skolans utveckling.

I denna andra upplaga av boken har författarna bland annat utvecklat det organiseringsperspektiv som de menar är centralt för att man ska förstå vad som händer när planerade förändringar möter den pågående verksamheten i en organisation.

Strategier och förändringsmyter vänder sig till alla som är intresserade av organisationsförändring och särskilt till dem som är professionellt verksamma inom skolan: lärare, skolledare och skolchefer, beslutsfattare och andra som är intresserade av skolsektorns utveckling.

Boken är lämplig som kurslitteratur på skolledar- och skolchefsutbildningar samt i lärarutbildningens senare del.
Strategier och förändringsmyter redovisar forskning om sex vanliga strategier för skolutveckling: organisatorisk förändring, nätverk, IT, lokala projekt, ledare och fortbildning. Författarna analyserar ur ett organisationsteoretiskt perspektiv orsaker och intentioner bakom förändringar samt möjligheter att genomföra dessa.

Författarna vill att boken ska öppna ögonen för alltför slentrianartade uppfattningar om förändring, och göra det möjligt att ifrågasätta, diskutera och utveckla det som vi ofta tar för givet om skolans utveckling.

I denna andra upplaga av boken har författarna bland annat utvecklat det organiseringsperspektiv som de menar är centralt för att man ska förstå vad som händer när planerade förändringar möter den pågående verksamheten i en organisation.

Strategier och förändringsmyter vänder sig till alla som är intresserade av organisationsförändring och särskilt till dem som är professionellt verksamma inom skolan: lärare, skolledare och skolchefer, beslutsfattare och andra som är intresserade av skolsektorns utveckling.

Boken är lämplig som kurslitteratur på skolledar- och skolchefsutbildningar samt i lärarutbildningens senare del.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2014
ISBN: 9789144097268
Förlag: Studentlitteratur
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 247 st
3 upplagor
Upplaga 3 (2020)
från 325 kr
Upplaga 1 (2010)
från 125 kr
Upplaga 2 (2014)
från 189 kr
Strategier och förändringsmyter redovisar forskning om sex vanliga strategier för skolutveckling: organisatorisk förändring, nätverk, IT, lokala projekt, ledare och fortbildning. Författarna analyserar ur ett organisationsteoretiskt perspektiv orsaker och intentioner bakom förändringar samt möjligheter att genomföra dessa.

Författarna vill att boken ska öppna ögonen för alltför slentrianartade uppfattningar om förändring, och göra det möjligt att ifrågasätta, diskutera och utveckla det som vi ofta tar för givet om skolans utveckling.

I denna andra upplaga av boken har författarna bland annat utvecklat det organiseringsperspektiv som de menar är centralt för att man ska förstå vad som händer när planerade förändringar möter den pågående verksamheten i en organisation.

Strategier och förändringsmyter vänder sig till alla som är intresserade av organisationsförändring och särskilt till dem som är professionellt verksamma inom skolan: lärare, skolledare och skolchefer, beslutsfattare och andra som är intresserade av skolsektorns utveckling.

Boken är lämplig som kurslitteratur på skolledar- och skolchefsutbildningar samt i lärarutbildningens senare del.
Strategier och förändringsmyter redovisar forskning om sex vanliga strategier för skolutveckling: organisatorisk förändring, nätverk, IT, lokala projekt, ledare och fortbildning. Författarna analyserar ur ett organisationsteoretiskt perspektiv orsaker och intentioner bakom förändringar samt möjligheter att genomföra dessa.

Författarna vill att boken ska öppna ögonen för alltför slentrianartade uppfattningar om förändring, och göra det möjligt att ifrågasätta, diskutera och utveckla det som vi ofta tar för givet om skolans utveckling.

I denna andra upplaga av boken har författarna bland annat utvecklat det organiseringsperspektiv som de menar är centralt för att man ska förstå vad som händer när planerade förändringar möter den pågående verksamheten i en organisation.

Strategier och förändringsmyter vänder sig till alla som är intresserade av organisationsförändring och särskilt till dem som är professionellt verksamma inom skolan: lärare, skolledare och skolchefer, beslutsfattare och andra som är intresserade av skolsektorns utveckling.

Boken är lämplig som kurslitteratur på skolledar- och skolchefsutbildningar samt i lärarutbildningens senare del.
Begagnad bok
189 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
189 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar