Autism i möte med pedagogisk verksamhet : egna berättelser och tips kopplat till forskning; Anne Lindblom, Veronica Hammenlind, Freddie Johansson, Robin Hedin; 2020
1 säljare

Autism i möte med pedagogisk verksamhet : egna berättelser och tips kopplat till forskning Upplaga 1

av Anne Lindblom, Veronica Hammenlind, Freddie Johansson, Robin Hedin
De unga författarna med diagnoser inom autismspektrat berättar med insikt och inlevelse om deras upplevelser i pedagogiska verksamheter och övriga livet. Anne Lindblom är deras före detta lärare.

Boken tar avstamp i författarnas gemensamma upplevelser som lärare och elever i särskild undervisningsgrupp. Läsaren får möta praktiska erfarenheter som kopplas till forskning om undervisning och elever med diagnoser inom npf-området, här specifikt autism­spektrumtillstånd.

Susanne Hansson, lektor i pedagogiskt arbete med inriktning special­pedagogik vid Karlstads Universitet har läst boken och kommenterar:

Berättelserna från Veronica, Freddie och Robin bjuder in till att förstå hur de tänkte och fungerade som elever. Boken är en vägledning för ­lärare i att kunna undervisa alla elever.

Boken vänder sig till blivande och verksamma förskollärare, lärare, speciallärare och specialpedagoger men kan också vara intressant för andra som är nyfikna på strategier för att hantera stress, utbrott och beteendeproblem vid autism.
De unga författarna med diagnoser inom autismspektrat berättar med insikt och inlevelse om deras upplevelser i pedagogiska verksamheter och övriga livet. Anne Lindblom är deras före detta lärare.

Boken tar avstamp i författarnas gemensamma upplevelser som lärare och elever i särskild undervisningsgrupp. Läsaren får möta praktiska erfarenheter som kopplas till forskning om undervisning och elever med diagnoser inom npf-området, här specifikt autism­spektrumtillstånd.

Susanne Hansson, lektor i pedagogiskt arbete med inriktning special­pedagogik vid Karlstads Universitet har läst boken och kommenterar:

Berättelserna från Veronica, Freddie och Robin bjuder in till att förstå hur de tänkte och fungerade som elever. Boken är en vägledning för ­lärare i att kunna undervisa alla elever.

Boken vänder sig till blivande och verksamma förskollärare, lärare, speciallärare och specialpedagoger men kan också vara intressant för andra som är nyfikna på strategier för att hantera stress, utbrott och beteendeproblem vid autism.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2020
ISBN: 9789144137681
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 103 st
De unga författarna med diagnoser inom autismspektrat berättar med insikt och inlevelse om deras upplevelser i pedagogiska verksamheter och övriga livet. Anne Lindblom är deras före detta lärare.

Boken tar avstamp i författarnas gemensamma upplevelser som lärare och elever i särskild undervisningsgrupp. Läsaren får möta praktiska erfarenheter som kopplas till forskning om undervisning och elever med diagnoser inom npf-området, här specifikt autism­spektrumtillstånd.

Susanne Hansson, lektor i pedagogiskt arbete med inriktning special­pedagogik vid Karlstads Universitet har läst boken och kommenterar:

Berättelserna från Veronica, Freddie och Robin bjuder in till att förstå hur de tänkte och fungerade som elever. Boken är en vägledning för ­lärare i att kunna undervisa alla elever.

Boken vänder sig till blivande och verksamma förskollärare, lärare, speciallärare och specialpedagoger men kan också vara intressant för andra som är nyfikna på strategier för att hantera stress, utbrott och beteendeproblem vid autism.
De unga författarna med diagnoser inom autismspektrat berättar med insikt och inlevelse om deras upplevelser i pedagogiska verksamheter och övriga livet. Anne Lindblom är deras före detta lärare.

Boken tar avstamp i författarnas gemensamma upplevelser som lärare och elever i särskild undervisningsgrupp. Läsaren får möta praktiska erfarenheter som kopplas till forskning om undervisning och elever med diagnoser inom npf-området, här specifikt autism­spektrumtillstånd.

Susanne Hansson, lektor i pedagogiskt arbete med inriktning special­pedagogik vid Karlstads Universitet har läst boken och kommenterar:

Berättelserna från Veronica, Freddie och Robin bjuder in till att förstå hur de tänkte och fungerade som elever. Boken är en vägledning för ­lärare i att kunna undervisa alla elever.

Boken vänder sig till blivande och verksamma förskollärare, lärare, speciallärare och specialpedagoger men kan också vara intressant för andra som är nyfikna på strategier för att hantera stress, utbrott och beteendeproblem vid autism.
Begagnad bok
199 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
199 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar