Visst kan Sverige och svenskhet bli säljargument! : om bara tvärvetenskap a; Christer Lagergren; 2001

Visst kan Sverige och svenskhet bli säljargument! : om bara tvärvetenskap a

av Christer Lagergren
Lagergren, Christer. Visst kan Sverige och svenskhet bli säljargument! Den här boken är ett 'måste' för alla som har relationer med utlandet eller utlänningar. Den tar upp hur det udda med Sverige och svenskhet kan användas i marknadsföring av svenska produkter, tjänster eller mo deller - både i utlandet och i Sverige. Boken ger svar på frågor som: Varför är vi svenskar som vi är? Hur uppfattas vi av utlänningar? Stäm mer deras uppfattning? Kan vi använda deras bild av oss i marknadsföri ngen? Hur kan vi utnytja det udda med Sverige och svenskhet? Den vände r sig både till dem som arbetar med marknadsföring eller studerar för att bli framtidens marknadsförare och dem som vill få ett bättre grepp om vad svenskhet är och grundar sig på. Den baseras på en välkänd mar knadsföringsteori ochh innehåller även ca 100 diskusionsuppgifter som är lämpliga att använda i utbildningssammanhang t ex vid distansutbild ning. Utöver kunskap för att lyckas med marknadsföring ger boken även tillfälle till skratt då igenkännande exenpel på svenskhet beskrivs. D essa exempel och förklaringar till svenskhet kan förhoppningsvis använ das för att etablera, utveckla och vidmakthålla goda utländska relatio ner.
Lagergren, Christer. Visst kan Sverige och svenskhet bli säljargument! Den här boken är ett 'måste' för alla som har relationer med utlandet eller utlänningar. Den tar upp hur det udda med Sverige och svenskhet kan användas i marknadsföring av svenska produkter, tjänster eller mo deller - både i utlandet och i Sverige. Boken ger svar på frågor som: Varför är vi svenskar som vi är? Hur uppfattas vi av utlänningar? Stäm mer deras uppfattning? Kan vi använda deras bild av oss i marknadsföri ngen? Hur kan vi utnytja det udda med Sverige och svenskhet? Den vände r sig både till dem som arbetar med marknadsföring eller studerar för att bli framtidens marknadsförare och dem som vill få ett bättre grepp om vad svenskhet är och grundar sig på. Den baseras på en välkänd mar knadsföringsteori ochh innehåller även ca 100 diskusionsuppgifter som är lämpliga att använda i utbildningssammanhang t ex vid distansutbild ning. Utöver kunskap för att lyckas med marknadsföring ger boken även tillfälle till skratt då igenkännande exenpel på svenskhet beskrivs. D essa exempel och förklaringar till svenskhet kan förhoppningsvis använ das för att etablera, utveckla och vidmakthålla goda utländska relatio ner.
Utgiven: 2001
ISBN: 9789163109645
Förlag: LOMC
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 254 st
Lagergren, Christer. Visst kan Sverige och svenskhet bli säljargument! Den här boken är ett 'måste' för alla som har relationer med utlandet eller utlänningar. Den tar upp hur det udda med Sverige och svenskhet kan användas i marknadsföring av svenska produkter, tjänster eller mo deller - både i utlandet och i Sverige. Boken ger svar på frågor som: Varför är vi svenskar som vi är? Hur uppfattas vi av utlänningar? Stäm mer deras uppfattning? Kan vi använda deras bild av oss i marknadsföri ngen? Hur kan vi utnytja det udda med Sverige och svenskhet? Den vände r sig både till dem som arbetar med marknadsföring eller studerar för att bli framtidens marknadsförare och dem som vill få ett bättre grepp om vad svenskhet är och grundar sig på. Den baseras på en välkänd mar knadsföringsteori ochh innehåller även ca 100 diskusionsuppgifter som är lämpliga att använda i utbildningssammanhang t ex vid distansutbild ning. Utöver kunskap för att lyckas med marknadsföring ger boken även tillfälle till skratt då igenkännande exenpel på svenskhet beskrivs. D essa exempel och förklaringar till svenskhet kan förhoppningsvis använ das för att etablera, utveckla och vidmakthålla goda utländska relatio ner.
Lagergren, Christer. Visst kan Sverige och svenskhet bli säljargument! Den här boken är ett 'måste' för alla som har relationer med utlandet eller utlänningar. Den tar upp hur det udda med Sverige och svenskhet kan användas i marknadsföring av svenska produkter, tjänster eller mo deller - både i utlandet och i Sverige. Boken ger svar på frågor som: Varför är vi svenskar som vi är? Hur uppfattas vi av utlänningar? Stäm mer deras uppfattning? Kan vi använda deras bild av oss i marknadsföri ngen? Hur kan vi utnytja det udda med Sverige och svenskhet? Den vände r sig både till dem som arbetar med marknadsföring eller studerar för att bli framtidens marknadsförare och dem som vill få ett bättre grepp om vad svenskhet är och grundar sig på. Den baseras på en välkänd mar knadsföringsteori ochh innehåller även ca 100 diskusionsuppgifter som är lämpliga att använda i utbildningssammanhang t ex vid distansutbild ning. Utöver kunskap för att lyckas med marknadsföring ger boken även tillfälle till skratt då igenkännande exenpel på svenskhet beskrivs. D essa exempel och förklaringar till svenskhet kan förhoppningsvis använ das för att etablera, utveckla och vidmakthålla goda utländska relatio ner.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)