Varumärken i offentlig tjänst; Ulf Dahlqvist, Frans Melin; 2010
Varumärken i offentlig tjänst; Ulf Dahlqvist, Frans Melin; 2010

Varumärken i offentlig tjänst Upplaga 1

av Ulf Dahlqvist, Frans Melin

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2010
  • ISBN: 9789147086849
  • Sidor: 185 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Inbunden
  • Språk: Svenska

Om boken

Varumärken i offentlig tjänst är den första svenska boken om hur man rent praktiskt arbetar med varumärkesutveckling i politiskt styrda organisationer. I boken presenteras modeller, verktyg och åtgärdsförslag som kan bidra till att utveckla starka varumärken för myndigheter, kommuner, landsting och regioner. Den sprider därmed ljus över ett område där det länge har saknats dokumenterad erfarenhet och relevant kunskap att bygga på. Läs mer Boken är specialskriven för alla inom politiskt styrda organisationer som söker en inspirerande och praktiskt användbar vägledning i det vardagliga varumärkesarbetet. Boken bygger på en gedigen teoretisk grund men är med sitt konkreta förhållningssätt och många fallbeskrivningar en handbok i ordets bästa bemärkelse. Varumärken i offentlig tjänst visar hur man genom ett systematiskt arbete med varumärken kan styra verksamheten, med snabbare utvecklingstakt och högre effektivitet som resultat. Boken presenterar också hur man genom en noggrant utmejslad varumärkesstrategi, professionell kommunikation och en välriggad kommunikationsorganisation kan öka stoltheten internt och attraktionskraften externt. Om författarna Ulf Dahlqvist är partner och varumärkesrådgivare på PR- och kommunikationsbyrån Gullers Grupp och arbetar med uppdrag inom både privat och offentlig sektor. Frans Melin är ekonomie doktor i varumärkesstrategi och en av de ansvariga för forskning och utbildning inom Strategic Brand Management vid Ekonomihögskolan på Lunds universitet.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Varumärken i offentlig tjänst (2010)

I augusti 2010 släpptes boken Varumärken i offentlig tjänst skriven av Ulf Dahlqvist, Frans Melin. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 185 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Varumärken i offentlig tjänst på Studentapan och spara pengar.

Referera till Varumärken i offentlig tjänst (Upplaga 1)

Harvard

Dahlqvist, U. & Melin, F. (2010). Varumärken i offentlig tjänst. 1:a uppl. Liber.

Oxford

Dahlqvist, Ulf & Melin, Frans, Varumärken i offentlig tjänst, 1 uppl. (Liber, 2010).

APA

Dahlqvist, U., & Melin, F. (2010). Varumärken i offentlig tjänst (1:a uppl.). Liber.

Vancouver

Dahlqvist U, Melin F. Varumärken i offentlig tjänst. 1:a uppl. Liber; 2010.

Tillfälligt slut

Bevaka boken och få meddelande när den är tillgänglig igen.