Att skriva examensarbete inom utbildningsvetenskap; Staffan Stukát; 2011
spara 46%
5+ säljare

Att skriva examensarbete inom utbildningsvetenskap Upplaga 2

av Staffan Stukát
Vad kännetecknar den goda forskningen och den vetenskapliga rapporten inom området utbildningsvetenskap? Vilka metoder, regler och konventioner finns? I alla högskoleutbildningar ingår forskningsmetodik dels som förberedelse för forskning och uppsatsskrivande, dels som ett led i att förstärka det vetenskapliga och akademiska förhållningssättet. Trots att likheterna är stora för vad vi anser vara ett vetenskapligt arbete, skiljer sig olika universitetsdiscipliner åt vad gäller hur forskningen kan gå till och hur den vetenskapliga uppsatsen bör vara utformad. Författaren till den här boken beskriver hur just forskningen och rapporteringen inom utbildningsvetenskap ser ut. Områden som tas upp är:
Att utforma den inledande undersökningsplanen
Att söka litteratur kring utbildningsvetenskaplig forskning
Val av metod och undersökningsgruppForskarens statistiska grundbegreppUndersökningsrapportens struktur och några stilistiska synpunkter
Redovisningen av uppsatsen på ett slutseminarium

Boken är främst avsedd som handbok för lärarstuderande i deras avslutande examensarbete, men den är också användbar för den som skriver magister- och masteruppsatser inom beteendevetenskapliga ämnen samt forskarstuderande inom pedagogiskt arbete.
Vad kännetecknar den goda forskningen och den vetenskapliga rapporten inom området utbildningsvetenskap? Vilka metoder, regler och konventioner finns? I alla högskoleutbildningar ingår forskningsmetodik dels som förberedelse för forskning och uppsatsskrivande, dels som ett led i att förstärka det vetenskapliga och akademiska förhållningssättet. Trots att likheterna är stora för vad vi anser vara ett vetenskapligt arbete, skiljer sig olika universitetsdiscipliner åt vad gäller hur forskningen kan gå till och hur den vetenskapliga uppsatsen bör vara utformad. Författaren till den här boken beskriver hur just forskningen och rapporteringen inom utbildningsvetenskap ser ut. Områden som tas upp är:
Att utforma den inledande undersökningsplanen
Att söka litteratur kring utbildningsvetenskaplig forskning
Val av metod och undersökningsgruppForskarens statistiska grundbegreppUndersökningsrapportens struktur och några stilistiska synpunkter
Redovisningen av uppsatsen på ett slutseminarium

Boken är främst avsedd som handbok för lärarstuderande i deras avslutande examensarbete, men den är också användbar för den som skriver magister- och masteruppsatser inom beteendevetenskapliga ämnen samt forskarstuderande inom pedagogiskt arbete.
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2011
ISBN: 9789144052267
Förlag: Studentlitteratur
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 240 st
2 upplagor
Upplaga 1 (2005)
från 85 kr
Upplaga 2 (2011)
från 179 kr
Vad kännetecknar den goda forskningen och den vetenskapliga rapporten inom området utbildningsvetenskap? Vilka metoder, regler och konventioner finns? I alla högskoleutbildningar ingår forskningsmetodik dels som förberedelse för forskning och uppsatsskrivande, dels som ett led i att förstärka det vetenskapliga och akademiska förhållningssättet. Trots att likheterna är stora för vad vi anser vara ett vetenskapligt arbete, skiljer sig olika universitetsdiscipliner åt vad gäller hur forskningen kan gå till och hur den vetenskapliga uppsatsen bör vara utformad. Författaren till den här boken beskriver hur just forskningen och rapporteringen inom utbildningsvetenskap ser ut. Områden som tas upp är:
Att utforma den inledande undersökningsplanen
Att söka litteratur kring utbildningsvetenskaplig forskning
Val av metod och undersökningsgruppForskarens statistiska grundbegreppUndersökningsrapportens struktur och några stilistiska synpunkter
Redovisningen av uppsatsen på ett slutseminarium

Boken är främst avsedd som handbok för lärarstuderande i deras avslutande examensarbete, men den är också användbar för den som skriver magister- och masteruppsatser inom beteendevetenskapliga ämnen samt forskarstuderande inom pedagogiskt arbete.
Vad kännetecknar den goda forskningen och den vetenskapliga rapporten inom området utbildningsvetenskap? Vilka metoder, regler och konventioner finns? I alla högskoleutbildningar ingår forskningsmetodik dels som förberedelse för forskning och uppsatsskrivande, dels som ett led i att förstärka det vetenskapliga och akademiska förhållningssättet. Trots att likheterna är stora för vad vi anser vara ett vetenskapligt arbete, skiljer sig olika universitetsdiscipliner åt vad gäller hur forskningen kan gå till och hur den vetenskapliga uppsatsen bör vara utformad. Författaren till den här boken beskriver hur just forskningen och rapporteringen inom utbildningsvetenskap ser ut. Områden som tas upp är:
Att utforma den inledande undersökningsplanen
Att söka litteratur kring utbildningsvetenskaplig forskning
Val av metod och undersökningsgruppForskarens statistiska grundbegreppUndersökningsrapportens struktur och några stilistiska synpunkter
Redovisningen av uppsatsen på ett slutseminarium

Boken är främst avsedd som handbok för lärarstuderande i deras avslutande examensarbete, men den är också användbar för den som skriver magister- och masteruppsatser inom beteendevetenskapliga ämnen samt forskarstuderande inom pedagogiskt arbete.
Begagnad bok
179 kr327 krSpara 148 kr (46%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
179 kr327 krSpara 148 kr (46%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar