Vad påverkar resultaten i svensk grundskola? : kunskapsöversikt om betydelsen av olika faktorer : sammanfattande analys; Sverige. Skolverket, Sverige. Skolöverstyrelsen
(tidigare namn), Sverige. Skolöverstyrelsen, Sverige. Myndigheten för skolutveckling; 2009

Vad påverkar resultaten i svensk grundskola? : kunskapsöversikt om betydelsen av olika faktorer : sammanfattande analys

av Sverige. Skolverket, Sverige. Skolöverstyrelsen (tidigare namn), Sverige. Skolöverstyrelsen, Sverige. Myndigheten för skolutveckling
Resultaten i grundskolan har försämrats betydligt sedan början av 1990-talet. Skolverket har sammanställt och analyserat forskning som belyser vad som kan ha orsakat försämringen. Ett komplext pussel av faktorer träder fram där den ökade segregeringen i samhället, den decentraliserade styrningen av skolan och den alltmer differentierade och individualiserade undervisningen alla har betydelse. Detta är Skolverkets sammanfattande analys av Kunskapsöversikten Vad påverkar resultaten i svensk grundskola?
Resultaten i grundskolan har försämrats betydligt sedan början av 1990-talet. Skolverket har sammanställt och analyserat forskning som belyser vad som kan ha orsakat försämringen. Ett komplext pussel av faktorer träder fram där den ökade segregeringen i samhället, den decentraliserade styrningen av skolan och den alltmer differentierade och individualiserade undervisningen alla har betydelse. Detta är Skolverkets sammanfattande analys av Kunskapsöversikten Vad påverkar resultaten i svensk grundskola?
Utgiven: 2009
ISBN: 9789185545667
Förlag: Skolverket
Språk: Svenska
Sidor: 56 st
Resultaten i grundskolan har försämrats betydligt sedan början av 1990-talet. Skolverket har sammanställt och analyserat forskning som belyser vad som kan ha orsakat försämringen. Ett komplext pussel av faktorer träder fram där den ökade segregeringen i samhället, den decentraliserade styrningen av skolan och den alltmer differentierade och individualiserade undervisningen alla har betydelse. Detta är Skolverkets sammanfattande analys av Kunskapsöversikten Vad påverkar resultaten i svensk grundskola?
Resultaten i grundskolan har försämrats betydligt sedan början av 1990-talet. Skolverket har sammanställt och analyserat forskning som belyser vad som kan ha orsakat försämringen. Ett komplext pussel av faktorer träder fram där den ökade segregeringen i samhället, den decentraliserade styrningen av skolan och den alltmer differentierade och individualiserade undervisningen alla har betydelse. Detta är Skolverkets sammanfattande analys av Kunskapsöversikten Vad påverkar resultaten i svensk grundskola?
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)