Utveckling, livsvillkor och socialisation - Lärarhandledning; Anette Modigh, Maj-Lis Olsson; 1996

Utveckling, livsvillkor och socialisation - Lärarhandledning Upplaga 1

av Anette Modigh, Maj-Lis Olsson
Här beskrivs utvecklingspsykologiska teorier och hur de representerar olika sätt att se på betydelsen av det medfödda biologiska arvet, den miljö man växer upp i och på vuxnas pedagogiska förhållningssätt till barn. Denna nya utgåva är anpassad till skolverkets revidering av innehållet i kursen utveckling, livsvillkor och socialisation inom ämnet barn- och fritidskunskap.

Textinnehållet och de många illustrationerna utgör ett bra underlag för diskussioner. Boken riktar sig i första hand till gymnasieskolans barn- och fritidsprogram men även till andra utbildningar som behandlar ämnesområdet.
Här beskrivs utvecklingspsykologiska teorier och hur de representerar olika sätt att se på betydelsen av det medfödda biologiska arvet, den miljö man växer upp i och på vuxnas pedagogiska förhållningssätt till barn. Denna nya utgåva är anpassad till skolverkets revidering av innehållet i kursen utveckling, livsvillkor och socialisation inom ämnet barn- och fritidskunskap.

Textinnehållet och de många illustrationerna utgör ett bra underlag för diskussioner. Boken riktar sig i första hand till gymnasieskolans barn- och fritidsprogram men även till andra utbildningar som behandlar ämnesområdet.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1996
ISBN: 9789127062870
Förlag: Natur & Kultur Akademisk
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 88 st
Här beskrivs utvecklingspsykologiska teorier och hur de representerar olika sätt att se på betydelsen av det medfödda biologiska arvet, den miljö man växer upp i och på vuxnas pedagogiska förhållningssätt till barn. Denna nya utgåva är anpassad till skolverkets revidering av innehållet i kursen utveckling, livsvillkor och socialisation inom ämnet barn- och fritidskunskap.

Textinnehållet och de många illustrationerna utgör ett bra underlag för diskussioner. Boken riktar sig i första hand till gymnasieskolans barn- och fritidsprogram men även till andra utbildningar som behandlar ämnesområdet.
Här beskrivs utvecklingspsykologiska teorier och hur de representerar olika sätt att se på betydelsen av det medfödda biologiska arvet, den miljö man växer upp i och på vuxnas pedagogiska förhållningssätt till barn. Denna nya utgåva är anpassad till skolverkets revidering av innehållet i kursen utveckling, livsvillkor och socialisation inom ämnet barn- och fritidskunskap.

Textinnehållet och de många illustrationerna utgör ett bra underlag för diskussioner. Boken riktar sig i första hand till gymnasieskolans barn- och fritidsprogram men även till andra utbildningar som behandlar ämnesområdet.
Begagnad bok (0 st)
Begagnad bok (0 st)