spara 26%
5+ säljare
Trendmakarna : bakom kulisserna på den globala modeindustrin
Under 2000-talet har trendbyråbranschen formligen exploderat: en bransch vars uppgift är att producera trender – i allt snabbare takt. Jakten på det nya intensifieras ständigt. Samtidigt hävdar andra att trenderna är döda. Allt är tillåtet. Jenny Lantz undersöker betydelsen av trender i den globala modeindustrin. Hon har träffat trendanalytiker, designer, journalister, stylister och inköpare, besökt London, New York, Hongkong och BRIC-länderna. Trendmakarna visar hur mode och kapitalism, kultur och ekonomi, samverkar. Trender får modevärldens hjul att rulla, men de skänker också legitimitet åt en industri med växtvärk i ett estetiserat konsumtionssamhälle.
Utgiven: 2013
ISBN: 9789173894258
Förlag: Bokförlaget Atlas
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 351 st
Under 2000-talet har trendbyråbranschen formligen exploderat: en bransch vars uppgift är att producera trender – i allt snabbare takt. Jakten på det nya intensifieras ständigt. Samtidigt hävdar andra att trenderna är döda. Allt är tillåtet. Jenny Lantz undersöker betydelsen av trender i den globala modeindustrin. Hon har träffat trendanalytiker, designer, journalister, stylister och inköpare, besökt London, New York, Hongkong och BRIC-länderna. Trendmakarna visar hur mode och kapitalism, kultur och ekonomi, samverkar. Trender får modevärldens hjul att rulla, men de skänker också legitimitet åt en industri med växtvärk i ett estetiserat konsumtionssamhälle.
149 kr199 krSpara 50 kr (26%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.