Trendmakarna : bakom kulisserna på den globala modeindustrin; Jenny Lantz; 2013
Trendmakarna : bakom kulisserna på den globala modeindustrin; Jenny Lantz; 2013

Trendmakarna : bakom kulisserna på den globala modeindustrin

av Jenny Lantz

4.0 (1)

  • Utgiven: 2013
  • ISBN: 9789173894258
  • Sidor: 351 st
  • Förlag: Bokförlaget Atlas
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Under 2000-talet har trendbyråbranschen formligen exploderat: en bransch vars uppgift är att producera trender – i allt snabbare takt. Jakten på det nya intensifieras ständigt. Samtidigt hävdar andra att trenderna är döda. Allt är tillåtet. Jenny Lantz undersöker betydelsen av trender i den globala modeindustrin. Hon har träffat trendanalytiker, designer, journalister, stylister och inköpare, besökt London, New York, Hongkong och BRIC-länderna. Trendmakarna visar hur mode och kapitalism, kultur och ekonomi, samverkar. Trender får modevärldens hjul att rulla, men de skänker också legitimitet åt en industri med växtvärk i ett estetiserat konsumtionssamhälle.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Trendmakarna : bakom kulisserna på den globala modeindustrin (2013)

I mars 2013 släpptes boken Trendmakarna : bakom kulisserna på den globala modeindustrin skriven av Jenny Lantz. Den är skriven på svenska och består av 351 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Bokförlaget Atlas.

Köp boken Trendmakarna : bakom kulisserna på den globala modeindustrin på Studentapan och spara uppåt 35% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Referera till Trendmakarna : bakom kulisserna på den globala modeindustrin

Harvard

Lantz, J. (2013). Trendmakarna : bakom kulisserna på den globala modeindustrin. Bokförlaget Atlas.

Oxford

Lantz, Jenny, Trendmakarna : bakom kulisserna på den globala modeindustrin (Bokförlaget Atlas, 2013).

APA

Lantz, J. (2013). Trendmakarna : bakom kulisserna på den globala modeindustrin. Bokförlaget Atlas.

Vancouver

Lantz J. Trendmakarna : bakom kulisserna på den globala modeindustrin. Bokförlaget Atlas; 2013.

Köp boken

129 kr
199 kr