Märken och människor : om marknadssymboler som kulturella resurser; Anders Bengtsson, Jacob Östberg; 2011
Märken och människor : om marknadssymboler som kulturella resurser; Anders Bengtsson, Jacob Östberg; 2011

Märken och människor : om marknadssymboler som kulturella resurser Upplaga 2

av Anders Bengtsson, Jacob Östberg

4.3 (6)

  • Upplaga: 2a upplagan
  • Utgiven: 2011
  • ISBN: 9789144059600
  • Sidor: 163 st
  • Förlag: Studentlitteratur
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Vilken roll spelar märken i människors konsumtion? Vad menas med att konsumenter konstruerar sin identitet med hjälp av märken? Kan det skapas gemenskaper kring märken? Finns det ett ökat motstånd mot märken? Detta är exempel på frågeställningar som diskuteras i boken. Märken spelar en allt viktigare roll i människors vardag. I konsumtionskulturer världen över ägnar konsumenter allt mer tid och pengar åt att bry sig om vilka märken de ska omge sig med. Den klassiska brand managementlitteraturen betraktar märken som ett sätt för företag att differentiera sina produkter och tjänster. Märken fyller emellertid många fler funktioner. Läsaren presenteras för en rad teorier hämtade från de senaste decenniernas konsumentkulturforskning. Den teoretiska grunden ger en god förståelse för hur märken blir betydelsefulla kulturella resurser för konsumenterna. Boken riktar sig till såväl studenter som marknadsföringspraktiker som är intresserade av att förstå märkens roll i dagens samhälle samt hur de kan utvecklas och stärkas.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Märken och människor : om marknadssymboler som kulturella resurser (2011)

I februari 2011 släpptes boken Märken och människor : om marknadssymboler som kulturella resurser skriven av Anders Bengtsson, Jacob Östberg. Det är den 2a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 163 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur som har sitt säte i Lund.

Köp boken Märken och människor : om marknadssymboler som kulturella resurser på Studentapan och spara pengar.

Finns i 3 upplagor

Upplaga 3, Upplaga 2, Upplaga 1

Referera till Märken och människor : om marknadssymboler som kulturella resurser (Upplaga 2)

Harvard

Bengtsson, A. & Östberg, J. (2011). Märken och människor : om marknadssymboler som kulturella resurser. 2:a uppl. Studentlitteratur.

Oxford

Bengtsson, Anders & Östberg, Jacob, Märken och människor : om marknadssymboler som kulturella resurser, 2 uppl. (Studentlitteratur, 2011).

APA

Bengtsson, A., & Östberg, J. (2011). Märken och människor : om marknadssymboler som kulturella resurser (2:a uppl.). Studentlitteratur.

Vancouver

Bengtsson A, Östberg J. Märken och människor : om marknadssymboler som kulturella resurser. 2:a uppl. Studentlitteratur; 2011.

Köp boken

115 kr