Studiehandledning till Att bedöma elevers läsförståelse : forskningsanknuten lärarfortbildning; Barbro Westlund; 2014
Studiehandledning till Att bedöma elevers läsförståelse : forskningsanknuten lärarfortbildning; Barbro Westlund; 2014

Studiehandledning till Att bedöma elevers läsförståelse : forskningsanknuten lärarfortbildning Upplaga 1

av Barbro Westlund

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2014
  • ISBN: 9789127140011
  • Sidor: 39 st
  • Förlag: Natur & Kultur Läromedel och Akademi
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Denna studiehandledning till Att bedöma elevers läsförståelse erbjuder tillfälliga stödstrukturer, scaffoldings, till lärare som vill fortbilda sig i vad bedömning av lärande innebär, kopplad till en aktiv undervisning i läsförståelse. Studiehandledningen ger underlag för sex utbildningsträffar och till handledningen hör även filmat material där Barbro Westlund introducerar varje träff. Det filmade materialet nås via en kod som anges i studiehandledningen. Aktiv läsförståelseundervisning handlar om att läraren visar eleven hur man gör för att förstå bättre. För att formativt bedöma sina elevers läsförståelse bör lärare organisera sin undervisning så att eleverna får möjlighet att utveckla sin förståelse både före, under och efter läsningen. Lärare behöver få tid att reflektera över sin undervisning och sin dagliga bedömningspraktik tillsammans med sina kollegor – det är det som är ”kollegialt lärande”. Studiehandledningen till Att bedöma elevers läsförståelse erbjuder tillfälliga stödstrukturer, scaffoldings, till lärare som vill fortbilda sig i vad bedömning av lärande innebär, kopplad till en aktiv undervisning i läsförståelse.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Studiehandledning till Att bedöma elevers läsförståelse : forskningsanknuten lärarfortbildning (2014)

I juni 2014 släpptes boken Studiehandledning till Att bedöma elevers läsförståelse : forskningsanknuten lärarfortbildning skriven av Barbro Westlund. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 39 sidor djupgående information om pedagogik. Förlaget bakom boken är Natur & Kultur Läromedel och Akademi.

Köp boken Studiehandledning till Att bedöma elevers läsförståelse : forskningsanknuten lärarfortbildning på Studentapan och spara uppåt 29% jämfört med lägsta nypris hos bokhandeln.

Referera till Studiehandledning till Att bedöma elevers läsförståelse : forskningsanknuten lärarfortbildning (Upplaga 1)

Harvard

Westlund, B. (2014). Studiehandledning till Att bedöma elevers läsförståelse : forskningsanknuten lärarfortbildning. 1:a uppl. Natur & Kultur Läromedel och Akademi.

Oxford

Westlund, Barbro, Studiehandledning till Att bedöma elevers läsförståelse : forskningsanknuten lärarfortbildning, 1 uppl. (Natur & Kultur Läromedel och Akademi, 2014).

APA

Westlund, B. (2014). Studiehandledning till Att bedöma elevers läsförståelse : forskningsanknuten lärarfortbildning (1:a uppl.). Natur & Kultur Läromedel och Akademi.

Vancouver

Westlund B. Studiehandledning till Att bedöma elevers läsförståelse : forskningsanknuten lärarfortbildning. 1:a uppl. Natur & Kultur Läromedel och Akademi; 2014.

Köp boken

89 kr
126 kr

Skynda dig - Bara 1 säljare kvar!