Specialpedagogik i förskola : grundläggande huvudsaker och reflekterande djupdykningar Upplaga 1
Denna bok fungerar som en grundläggande guide till specialpedagogik inom förskoleområdet. Den ger en omfattande och fundamental översikt över de viktigaste aspekterna inom förskolans specialpedagogik, men den nöjer sig inte med det. Den inkluderar även mer djupgående analyser, problematiseringar och reflektioner relaterade till dessa viktiga ämnen, ofta med stöd av akademisk kritik.
Läsaren får tillgång till kunskap som grundar sig på historiska händelser, aktuell forskning och uttryckta erfarenheter. Delar av boken är baserade på vetenskap och inkluderar olika teoretiska perspektiv i olika kapitel. Läsaren får även insikter i vardagen på förskoleavdelningen Näbben.
Boken "Specialpedagogik i förskola" har skrivits med en personlig touch och innehåller essayistiska element, vilket återspeglar författarens totala erfarenhet av tjugofem år som förskollärare, specialpedagog, lärar- och specialpedagogutbildare samt forskare inom området.
Denna bok fungerar som en grundläggande guide till specialpedagogik inom förskoleområdet. Den ger en omfattande och fundamental översikt över de viktigaste aspekterna inom förskolans specialpedagogik, men den nöjer sig inte med det. Den inkluderar även mer djupgående analyser, problematiseringar och reflektioner relaterade till dessa viktiga ämnen, ofta med stöd av akademisk kritik.
Läsaren får tillgång till kunskap som grundar sig på historiska händelser, aktuell forskning och uttryckta erfarenheter. Delar av boken är baserade på vetenskap och inkluderar olika teoretiska perspektiv i olika kapitel. Läsaren får även insikter i vardagen på förskoleavdelningen Näbben.
Boken "Specialpedagogik i förskola" har skrivits med en personlig touch och innehåller essayistiska element, vilket återspeglar författarens totala erfarenhet av tjugofem år som förskollärare, specialpedagog, lärar- och specialpedagogutbildare samt forskare inom området.