Socialt och emotionellt lärande : Om att lyckas i skolan och livet; Lars Löwenborg, Tina Palm; 2019
spara 28%
5 säljare

Socialt och emotionellt lärande : Om att lyckas i skolan och livet Upplaga 1

av Lars Löwenborg, Tina Palm
Socialt och emotionellt lärande – om att lyckas i skolan och livet visar på vikten av sociala och emotionella färdigheter för att uppnå goda akademiska resultat. För alla elever uppstår ibland situationer i skolan och på fritids som kan hindra lärandet. Elever behöver kunna hantera starka känslor, koncentrera sig och samspela socialt. Dessa sociala och emotionella färdigheter är avgörande för det akademiska lärandet, hälsan, ett framgångsrikt liv och samhället i stort. Färdigheterna går att tränas upp och här har skolan och fritids en betydande roll. 

Socialt och emotionellt lärande bygger på teori, men har ett konkret upplägg med systematiska metoder, verktyg och rikliga exempel från skola och fritids. Med kunskap och medvetenhet om vilka färdigheter eleven ännu ej behärskar och verktyg för stötta elevens utveckling, kan du som lärare ge bästa möjliga förutsättningar för dina elever att lyckas i skolan och livet.

Lars Löwenborg, leg. psykolog, leg. psykoterapeut, och Tina Palm, specialpedagog och leg. förskole- och grundskollärare, har gedigna erfarenheter av att utveckla skolans och fritidshemmets roll i det sociala och emotionella lärandet. Båda har tjugoårig erfarenhet som anställda i skolan och är flitigt anlitade kurshållare och föreläsare.

Sagt om boken
"Bokens huvudsyfte är att visa på vikten av sociala och emotionella färdigheter som en förutsättning och grund för det akademiska lärandet, och generellt för ett framgångsrikt liv. Boken är en lättillgänglig handbok för lärare inom förskola och grundskola, som dels ger kunskap om ämnet, men också praktiska redskap för hur man kan utveckla dessa färdigheter hos eleverna." 
Marianne Petrén, BTJ-häftet nr 16, 2019
Socialt och emotionellt lärande – om att lyckas i skolan och livet visar på vikten av sociala och emotionella färdigheter för att uppnå goda akademiska resultat. För alla elever uppstår ibland situationer i skolan och på fritids som kan hindra lärandet. Elever behöver kunna hantera starka känslor, koncentrera sig och samspela socialt. Dessa sociala och emotionella färdigheter är avgörande för det akademiska lärandet, hälsan, ett framgångsrikt liv och samhället i stort. Färdigheterna går att tränas upp och här har skolan och fritids en betydande roll. 

Socialt och emotionellt lärande bygger på teori, men har ett konkret upplägg med systematiska metoder, verktyg och rikliga exempel från skola och fritids. Med kunskap och medvetenhet om vilka färdigheter eleven ännu ej behärskar och verktyg för stötta elevens utveckling, kan du som lärare ge bästa möjliga förutsättningar för dina elever att lyckas i skolan och livet.

Lars Löwenborg, leg. psykolog, leg. psykoterapeut, och Tina Palm, specialpedagog och leg. förskole- och grundskollärare, har gedigna erfarenheter av att utveckla skolans och fritidshemmets roll i det sociala och emotionella lärandet. Båda har tjugoårig erfarenhet som anställda i skolan och är flitigt anlitade kurshållare och föreläsare.

Sagt om boken
"Bokens huvudsyfte är att visa på vikten av sociala och emotionella färdigheter som en förutsättning och grund för det akademiska lärandet, och generellt för ett framgångsrikt liv. Boken är en lättillgänglig handbok för lärare inom förskola och grundskola, som dels ger kunskap om ämnet, men också praktiska redskap för hur man kan utveckla dessa färdigheter hos eleverna." 
Marianne Petrén, BTJ-häftet nr 16, 2019
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2019
ISBN: 9789127824324
Förlag: Natur & Kultur Akademisk
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 198 st
Socialt och emotionellt lärande – om att lyckas i skolan och livet visar på vikten av sociala och emotionella färdigheter för att uppnå goda akademiska resultat. För alla elever uppstår ibland situationer i skolan och på fritids som kan hindra lärandet. Elever behöver kunna hantera starka känslor, koncentrera sig och samspela socialt. Dessa sociala och emotionella färdigheter är avgörande för det akademiska lärandet, hälsan, ett framgångsrikt liv och samhället i stort. Färdigheterna går att tränas upp och här har skolan och fritids en betydande roll. 

Socialt och emotionellt lärande bygger på teori, men har ett konkret upplägg med systematiska metoder, verktyg och rikliga exempel från skola och fritids. Med kunskap och medvetenhet om vilka färdigheter eleven ännu ej behärskar och verktyg för stötta elevens utveckling, kan du som lärare ge bästa möjliga förutsättningar för dina elever att lyckas i skolan och livet.

Lars Löwenborg, leg. psykolog, leg. psykoterapeut, och Tina Palm, specialpedagog och leg. förskole- och grundskollärare, har gedigna erfarenheter av att utveckla skolans och fritidshemmets roll i det sociala och emotionella lärandet. Båda har tjugoårig erfarenhet som anställda i skolan och är flitigt anlitade kurshållare och föreläsare.

Sagt om boken
"Bokens huvudsyfte är att visa på vikten av sociala och emotionella färdigheter som en förutsättning och grund för det akademiska lärandet, och generellt för ett framgångsrikt liv. Boken är en lättillgänglig handbok för lärare inom förskola och grundskola, som dels ger kunskap om ämnet, men också praktiska redskap för hur man kan utveckla dessa färdigheter hos eleverna." 
Marianne Petrén, BTJ-häftet nr 16, 2019
Socialt och emotionellt lärande – om att lyckas i skolan och livet visar på vikten av sociala och emotionella färdigheter för att uppnå goda akademiska resultat. För alla elever uppstår ibland situationer i skolan och på fritids som kan hindra lärandet. Elever behöver kunna hantera starka känslor, koncentrera sig och samspela socialt. Dessa sociala och emotionella färdigheter är avgörande för det akademiska lärandet, hälsan, ett framgångsrikt liv och samhället i stort. Färdigheterna går att tränas upp och här har skolan och fritids en betydande roll. 

Socialt och emotionellt lärande bygger på teori, men har ett konkret upplägg med systematiska metoder, verktyg och rikliga exempel från skola och fritids. Med kunskap och medvetenhet om vilka färdigheter eleven ännu ej behärskar och verktyg för stötta elevens utveckling, kan du som lärare ge bästa möjliga förutsättningar för dina elever att lyckas i skolan och livet.

Lars Löwenborg, leg. psykolog, leg. psykoterapeut, och Tina Palm, specialpedagog och leg. förskole- och grundskollärare, har gedigna erfarenheter av att utveckla skolans och fritidshemmets roll i det sociala och emotionella lärandet. Båda har tjugoårig erfarenhet som anställda i skolan och är flitigt anlitade kurshållare och föreläsare.

Sagt om boken
"Bokens huvudsyfte är att visa på vikten av sociala och emotionella färdigheter som en förutsättning och grund för det akademiska lärandet, och generellt för ett framgångsrikt liv. Boken är en lättillgänglig handbok för lärare inom förskola och grundskola, som dels ger kunskap om ämnet, men också praktiska redskap för hur man kan utveckla dessa färdigheter hos eleverna." 
Marianne Petrén, BTJ-häftet nr 16, 2019
Begagnad bok
279 kr383 krSpara 104 kr (28%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
279 kr383 krSpara 104 kr (28%) mot nypris
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar