endast ny
Sjöfartsskydd Upplaga 4
SJÖFARTSSKYDD beskriver skyddet av sjöfarten ur en svensk synvinkel. I boken behandlas hotbilden mot dagens svenska sjöfart, tillämplig lagstiftning och grunderna för sjöfartsskyddets uppbyggnad. Vidare innehåller boken en utförlig redogörelse för ansvars- och befogenhetsfrågor vad gäller de befattningshavare som ska tillse att sjöfartsskyddet upprätthålls. Boken vänder sig till skyddschefer och andra som praktiskt arbetar med sjöfartsskydd. Den är även avsedd att kunna användas vid utbildningar i ämnet. Innehåll: 1. Inledning 2. Hot mot sjöfarten 3. Regelverket 4. Fartygets sjöfartsskydd 5. Sjöfartsskydd i hamnanläggningar och hamnskydd 6. Ordningsbestämmelser och tvångsmedel 7. Staternas funktion 8. Sjöfartsskyddsorganisationer 9. Redaren 10. Befälhavaren 11. Besättningen 12. Beväpnad säkerhetspersonal 13. Skyddsorganisationen i hamnanläggningar och hamnar 14. Ansvarsbestämmelser 15. Sjöfartsskyddets civilrättsliga effekter Peter Thomsson är kommendörkapten och civilekonom. Mattias Widlund är advokat och specialiserad på sjörätt. Båda är ledamöter av Kungliga Örlogsmannasällskapet – Sveriges marina akademi.
Upplaga: 4e upplagan
Utgiven: 2024
ISBN: 9789172239265
Förlag: Jure Förlag
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 132 st
SJÖFARTSSKYDD beskriver skyddet av sjöfarten ur en svensk synvinkel. I boken behandlas hotbilden mot dagens svenska sjöfart, tillämplig lagstiftning och grunderna för sjöfartsskyddets uppbyggnad. Vidare innehåller boken en utförlig redogörelse för ansvars- och befogenhetsfrågor vad gäller de befattningshavare som ska tillse att sjöfartsskyddet upprätthålls. Boken vänder sig till skyddschefer och andra som praktiskt arbetar med sjöfartsskydd. Den är även avsedd att kunna användas vid utbildningar i ämnet. Innehåll: 1. Inledning 2. Hot mot sjöfarten 3. Regelverket 4. Fartygets sjöfartsskydd 5. Sjöfartsskydd i hamnanläggningar och hamnskydd 6. Ordningsbestämmelser och tvångsmedel 7. Staternas funktion 8. Sjöfartsskyddsorganisationer 9. Redaren 10. Befälhavaren 11. Besättningen 12. Beväpnad säkerhetspersonal 13. Skyddsorganisationen i hamnanläggningar och hamnar 14. Ansvarsbestämmelser 15. Sjöfartsskyddets civilrättsliga effekter Peter Thomsson är kommendörkapten och civilekonom. Mattias Widlund är advokat och specialiserad på sjörätt. Båda är ledamöter av Kungliga Örlogsmannasällskapet – Sveriges marina akademi.
289 kr304 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.