Servicearbetets förvandlingar och förhandlingar; Karin Salomonsson, Magdalena Petersson McIntyre, Ida de Wit Sandström, Jack Lainpelto, Kristin Linderoth, Veronica Åberg, Malin Zillinger, Malin Andersson, Carina Sjöholm, Erika Andersson Cederholm; 2015
Servicearbetets förvandlingar och förhandlingar; Karin Salomonsson, Magdalena Petersson McIntyre, Ida de Wit Sandström, Jack Lainpelto, Kristin Linderoth, Veronica Åberg, Malin Zillinger, Malin Andersson, Carina Sjöholm, Erika Andersson Cederholm; 2015

Servicearbetets förvandlingar och förhandlingar

av Karin Salomonsson, Magdalena Petersson McIntyre, Ida de Wit Sandström, Jack Lainpelto, Kristin Linderoth

  • Utgiven: 2015
  • ISBN: 9789198233018
  • Sidor: 116 st
  • Förlag: Media-Tryck
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Servicearbetets förvandlingar och förhandlingar tar sin utgångspunkt i de ständigt föränderliga villkor som servicearbetet står inför. Detta temanummer har sin upprinnelse i en workshop med temat ”Service på marginalen” med deltagare från institutionen för service management och tjänstevetenskap och inbjudna gäster. En kritisk och reflekterande ansats, grundad i empiriska studier som sätter servicearbetet i sitt specifika sociala sammanhang, är en utgångspunkt i samtliga bidrag. Essäerna illustrerar konkreta aspekter på servicemötesproblematiken, såsom det ofta blir när det handlar om mellanmänskliga relationer. En mängd motstridiga bilder av tjänstearbetets villkor är återkommande. Bakgrunden till det flera av författarna skriver om är en diskussion om det individualiserade samhället som ofta betraktas vara i ständig förändring och där medborgarna förväntas förvalta sitt pund på bästa sätt. Det handlar inte enbart om att navigera inom ekonomiska ramar, utan också om kulturella förväntningar och normer kring hur vi ska vara i både vårt yrkesliv och som medborgare.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Servicearbetets förvandlingar och förhandlingar (2015)

I februari 2015 släpptes boken Servicearbetets förvandlingar och förhandlingar skriven av Karin Salomonsson, Magdalena Petersson McIntyre, Ida de Wit Sandström, Jack Lainpelto, Kristin Linderoth, Veronica Åberg, Malin Zillinger, Malin Andersson, Carina Sjöholm, Erika Andersson Cederholm. Den är skriven på svenska och består av 116 sidor djupgående information om samhälle och politik. Förlaget bakom boken är Media-Tryck som har sitt säte i Lund.

Köp boken Servicearbetets förvandlingar och förhandlingar på Studentapan och spara pengar.

Referera till Servicearbetets förvandlingar och förhandlingar

Harvard

Salomonsson, K., McIntyre, M. P., Sandström, I. de W., Lainpelto, J., Linderoth, K., Åberg, V., Zillinger, M., Andersson, M., Sjöholm, C. & Cederholm, E. A. (2015). Servicearbetets förvandlingar och förhandlingar. Media-Tryck.

Oxford

Salomonsson, Karin, McIntyre, Magdalena Petersson, Sandström, Ida de Wit, Lainpelto, Jack, Linderoth, Kristin, Åberg, Veronica, Zillinger, Malin, Andersson, Malin, Sjöholm, Carina & Cederholm, Erika Andersson, Servicearbetets förvandlingar och förhandlingar (Media-Tryck, 2015).

APA

Salomonsson, K., McIntyre, M. P., Sandström, I. de W., Lainpelto, J., Linderoth, K., Åberg, V., Zillinger, M., Andersson, M., Sjöholm, C., & Cederholm, E. A. (2015). Servicearbetets förvandlingar och förhandlingar. Media-Tryck.

Vancouver

Salomonsson K, McIntyre MP, Sandström I de W, Lainpelto J, Linderoth K, Åberg V, m.fl. Servicearbetets förvandlingar och förhandlingar. Media-Tryck; 2015.

Köp boken

Helt ny

220 kr