Säljledning - Att skapa framgångsrik försäljning; Marie-Louise Kjellström; 2010
Säljledning - Att skapa framgångsrik försäljning; Marie-Louise Kjellström; 2010

Säljledning - Att skapa framgångsrik försäljning

av Marie-Louise Kjellström

  • Utgiven: 2010
  • ISBN: 9789162299866
  • Sidor: 206 st
  • Förlag: Sanoma Utbildning
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Säljledning – att skapa framgångsrik försäljning är ett läromedel för kurser med fokus på försäljning. Genom exempel, intervjuer samt en gedigen teoretisk genomgång visar boken olika modeller och lösningar för att strukturera och leda försäljningsarbete. I boken presenteras modeller som kan användas inom försäljning för att öka ett företags framgång inom området. Framförallt diskuterar boken modeller och teorier inom tre olika områden: analysarbete, säljprocessen och förbättringsområden. Alla tre områden ses som vitala för försäljningsavdelningen och presenteras ingående. Exempel på modeller inom dessa områden är prospektering, lönsamhetskontroll, resursallokering, uppföljning och benchmarking. Läromedel inom försäljning har varit sällsynta, vilken gjort att teoribildningen på området är underutvecklad eller ibland saknas. I den här boken försöker författaren sammanställa olika modeller inom området och diskutera hur de relaterar till varandra samt hur de praktiskt kan hjälpa försäljningsavdelningen. Utöver att diskutera försäljningsavdelningens olika processer och rutiner presenterar författaren en egen modell för att bedöma försäljningsavdelningens effektivitet. Denna modell tar hänsyn till hur effektivt försäljningsavdelningen arbetar med de modellerna och rutinerna inom bokens tre olika fokusområden: analysarbete, säljprocessen och förbättringsområden. Avsedd för: Studerande på eftergymnasiala utbildningar på universitet och högskolor, Yh-utbildningar och kan även användas av utbildningsföretag och på företagsinterna utbildningar. Författare: Marie-Louise Kjellström har haft tunga chefsbefattningar inom försäljning och affärsutveckling i flera ledande företag. Bland annat på franska L'Oréal-koncernen, Dagens Nyheter, Eniro och SAS. Hon tillträdde som VD för Grand Hôtel i Stockholm under våren 2010 för att fortsätta arbetet med kundnära frågor och affärsutveckling.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Säljledning - Att skapa framgångsrik försäljning (2010)

I september 2010 släpptes boken Säljledning - Att skapa framgångsrik försäljning skriven av Marie-Louise Kjellström. Den är skriven på svenska och består av 206 sidor djupgående information om ledarskap. Förlaget bakom boken är Sanoma Utbildning som har sitt säte i Stockholm.

Köp boken Säljledning - Att skapa framgångsrik försäljning på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Säljledning - Att skapa framgångsrik försäljning

Harvard

Kjellström, M.-L. (2010). Säljledning - Att skapa framgångsrik försäljning. Sanoma Utbildning.

Oxford

Kjellström, Marie-Louise, Säljledning - Att skapa framgångsrik försäljning (Sanoma Utbildning, 2010).

APA

Kjellström, M.-L. (2010). Säljledning - Att skapa framgångsrik försäljning. Sanoma Utbildning.

Vancouver

Kjellström ML. Säljledning - Att skapa framgångsrik försäljning. Sanoma Utbildning; 2010.

Köp boken

95 kr