Reklameffekter - Strategi, utformning och medieval; Ulf Dahlqvist, Magnus Linde; 2005
Reklameffekter - Strategi, utformning och medieval; Ulf Dahlqvist, Magnus Linde; 2005

Reklameffekter - Strategi, utformning och medievalUpplaga 2

av Ulf Dahlqvist, Magnus Linde

  • Upplaga: 2a upplagan
  • Utgiven: 2005
  • ISBN: 9789147076857
  • Sidor: 168 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Inbunden
  • Språk: Svenska

Om boken

För att bygga en säkrare väg till lönsamma kommunikationsbeslut måste man kunna styra effekten av kommunikationen. Därför är det viktigt att ha en struktur och ett tydligt mål att arbeta utifrån. Den här boken handlar om just detta – hur man arbetar strukturerat med sin kommunikation. Läs mer Den första upplagan av Reklameffekter tilldelades 2002 ett hedersomnämnande för Årets marknadsföringsbok av Sveriges Marknadsförbund. I denna tredje reviderade upplaga har exempel förnyats och statistik uppdaterats. Boken lotsar läsaren igenom hela kommunikationsprocessen, från målgruppsanalys och kommunikationsstrategi till betydelsen av reklamens utformning och vikten av medier. Avslutningsvis beskrivs de effekter man kan förvänta sig av kommunikationsinsatserna och hur man kan följa upp och mäta resultatet. Information och slutsatser i boken bygger på flera tusen aktuella mätningar baserade på svenska förhållanden. Den innehåller en stor mängd autentiska exempel och är rikt illustrerad. Läsaren får även följa ett varumärke som, kapitel för kapitel, praktiskt exemplifierar bokens innehåll. Reklameffekter riktar sig till alla som arbetar med eller vill arbeta med kommunikation och reklam. Om författarna Ulf Dahlqvist har arbetat med marknadsundersökningar och varumärkesutveckling i mer än 20 år och är sannolikt den i Sverige som har mest erfarenhet inom området. Idag arbetar Ulf som kommunikationsrådgivare på Gullers Grupp. Magnus Linde har arbetat med analys, undersökningar och affärsutveckling i över tio år och har erfarenhet från både undersökningsföretag, annonsör (Svenska Spel) och media (Svenska Dagbladet).

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Reklameffekter - Strategi, utformning och medieval (2005)

I oktober 2005 släpptes boken Reklameffekter - Strategi, utformning och medieval skriven av Ulf Dahlqvist, Magnus Linde. Det är den 2a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 168 sidor. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Reklameffekter - Strategi, utformning och medieval på Studentapan och spara pengar.

Finns i 3 upplagor

Upplaga 3, Upplaga 2, Upplaga 1

Referera till Reklameffekter - Strategi, utformning och medieval (Upplaga 2)

Harvard

Dahlqvist, U. & Linde, M. (2005). Reklameffekter - Strategi, utformning och medieval. 2:a uppl. Liber.

Oxford

Dahlqvist, Ulf & Linde, Magnus, Reklameffekter - Strategi, utformning och medieval, 2 uppl. (Liber, 2005).

APA

Dahlqvist, U., & Linde, M. (2005). Reklameffekter - Strategi, utformning och medieval (2:a uppl.). Liber.

Vancouver

Dahlqvist U, Linde M. Reklameffekter - Strategi, utformning och medieval. 2:a uppl. Liber; 2005.