Reklam & retorik : 10 fallstudier; Brigitte Mral, Lars-Åke Larsson; 2004
Reklam & retorik : 10 fallstudier; Brigitte Mral, Lars-Åke Larsson; 2004

Reklam & retorik : 10 fallstudier

av Brigitte Mral, Lars-Åke Larsson

  • Utgiven: 2004
  • ISBN: 9789197407854
  • Sidor: 208 st
  • Förlag: Rhetor förlag
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Reklam är en dominant kraft som i hög grad präglar vårt sociala, kulturella och politiska liv. Reklamen har också betraktats som en egen retorisk genre, även om den länge har fått stå utan retorikteoretiskt fundament. Med denna bok ges en både praktisk och teoretisk grund för förståelse av reklam som retorik Boken innehåller 10 fallstudier av reklam - från svenska bilföretags lansering av nya bilmodeller över ett par stora välkända reklamkampanjer under senare år till livsmedelsreklam i dokusåpastil. Med bland annat retoriken som verktyg analyserar författarna reklamens språk och påverkanskraft. De 10 studierna är delade i tre huvudkategorier: ”Reklamens genrer” som analyserar ungdomar och reklam, slogans, tv-reklam och en vinnare av Guldägget, ”Företagens reklam” som granskar reklam från Volvo, SAAB, ICA och H&M samt ”Reklam och kampanjer” som beskriver Bibelkampanjen 2000 och Premiepensionsvalet. Redaktörerna sammanfattar i bokens inledning reklamens utveckling, forskningens syn på reklam samt släktskapet mellan reklam och retorik.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Reklam & retorik : 10 fallstudier (2004)

I september 2004 släpptes boken Reklam & retorik : 10 fallstudier skriven av Brigitte Mral, Lars-Åke Larsson. Den är skriven på svenska och består av 208 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Rhetor förlag.

Köp boken Reklam & retorik : 10 fallstudier på Studentapan och spara pengar.

Referera till Reklam & retorik : 10 fallstudier

Harvard

Mral, B. & Larsson, L.-Å. (2004). Reklam & retorik : 10 fallstudier. Rhetor förlag.

Oxford

Mral, Brigitte & Larsson, Lars-Åke, Reklam & retorik : 10 fallstudier (Rhetor förlag, 2004).

APA

Mral, B., & Larsson, L.-Å. (2004). Reklam & retorik : 10 fallstudier. Rhetor förlag.

Vancouver

Mral B, Larsson LÅ. Reklam & retorik : 10 fallstudier. Rhetor förlag; 2004.

Tillfälligt slut

Bevaka boken och få meddelande när den är tillgänglig igen.