PULS Teknik 4-6 (Tidigare utgåva) Grundbok; Staffan Sjöberg; 1998
1 säljare

PULS Teknik 4-6 (Tidigare utgåva) Grundbok Upplaga 1

av Staffan Sjöberg
I PULS Teknik 4–6 finns mycket att välja på. Men det är inte en exempelsamling, utan en genomtänkt kurs i teknik där ämnets identitet och centrala begrepp lyfts fram på ett nydanande sätt. Vid tekniksyn
Hur gör man då för att väcka intresse hos eleverna? Jo, här handlar det om att lösa praktiska problem. Med denna vida syn på tekniken engageras både pojkar och flickor. Det faller sig också naturligt att se tekniken i ett historiskt perspektiv, fundera över jordens begränsade resurser och studera skillnader och likheter mellan teknik i olika kulturer. Läsaren möter också människor från olika tider i historien och ställs inför deras tekniska problem. Roliga problem
Problemen i PULS Teknik 4–6 är valda för att vara utmanande och roliga. Den utrustning man behöver är nästan alltid både billig och välbekant; klädnypor, snören, enkla verktyg etc. Uppgifterna är varierade. Lärarpärm
Lärarpärmen visar hur barnens aktiviteter kan knytas till generella tekniska begrepp och metoder. Här hittar också läraren upplysningar och idéer vad gäller material, kompletterande verksamheter, anknytningar till andra skolämnen, facit till uppgifterna m m. Mer information om PULS 4–6 finns på den gemensamma sidan för PULS-serien. Nättjänst – www.nok.se/puls
Här finner du bl a kompletterande material, länkar och utförliga presentationer av elevböcker och lärarmaterial.
I PULS Teknik 4–6 finns mycket att välja på. Men det är inte en exempelsamling, utan en genomtänkt kurs i teknik där ämnets identitet och centrala begrepp lyfts fram på ett nydanande sätt. Vid tekniksyn
Hur gör man då för att väcka intresse hos eleverna? Jo, här handlar det om att lösa praktiska problem. Med denna vida syn på tekniken engageras både pojkar och flickor. Det faller sig också naturligt att se tekniken i ett historiskt perspektiv, fundera över jordens begränsade resurser och studera skillnader och likheter mellan teknik i olika kulturer. Läsaren möter också människor från olika tider i historien och ställs inför deras tekniska problem. Roliga problem
Problemen i PULS Teknik 4–6 är valda för att vara utmanande och roliga. Den utrustning man behöver är nästan alltid både billig och välbekant; klädnypor, snören, enkla verktyg etc. Uppgifterna är varierade. Lärarpärm
Lärarpärmen visar hur barnens aktiviteter kan knytas till generella tekniska begrepp och metoder. Här hittar också läraren upplysningar och idéer vad gäller material, kompletterande verksamheter, anknytningar till andra skolämnen, facit till uppgifterna m m. Mer information om PULS 4–6 finns på den gemensamma sidan för PULS-serien. Nättjänst – www.nok.se/puls
Här finner du bl a kompletterande material, länkar och utförliga presentationer av elevböcker och lärarmaterial.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1998
ISBN: 9789127629615
Förlag: Natur & Kultur
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 64 st
I PULS Teknik 4–6 finns mycket att välja på. Men det är inte en exempelsamling, utan en genomtänkt kurs i teknik där ämnets identitet och centrala begrepp lyfts fram på ett nydanande sätt. Vid tekniksyn
Hur gör man då för att väcka intresse hos eleverna? Jo, här handlar det om att lösa praktiska problem. Med denna vida syn på tekniken engageras både pojkar och flickor. Det faller sig också naturligt att se tekniken i ett historiskt perspektiv, fundera över jordens begränsade resurser och studera skillnader och likheter mellan teknik i olika kulturer. Läsaren möter också människor från olika tider i historien och ställs inför deras tekniska problem. Roliga problem
Problemen i PULS Teknik 4–6 är valda för att vara utmanande och roliga. Den utrustning man behöver är nästan alltid både billig och välbekant; klädnypor, snören, enkla verktyg etc. Uppgifterna är varierade. Lärarpärm
Lärarpärmen visar hur barnens aktiviteter kan knytas till generella tekniska begrepp och metoder. Här hittar också läraren upplysningar och idéer vad gäller material, kompletterande verksamheter, anknytningar till andra skolämnen, facit till uppgifterna m m. Mer information om PULS 4–6 finns på den gemensamma sidan för PULS-serien. Nättjänst – www.nok.se/puls
Här finner du bl a kompletterande material, länkar och utförliga presentationer av elevböcker och lärarmaterial.
I PULS Teknik 4–6 finns mycket att välja på. Men det är inte en exempelsamling, utan en genomtänkt kurs i teknik där ämnets identitet och centrala begrepp lyfts fram på ett nydanande sätt. Vid tekniksyn
Hur gör man då för att väcka intresse hos eleverna? Jo, här handlar det om att lösa praktiska problem. Med denna vida syn på tekniken engageras både pojkar och flickor. Det faller sig också naturligt att se tekniken i ett historiskt perspektiv, fundera över jordens begränsade resurser och studera skillnader och likheter mellan teknik i olika kulturer. Läsaren möter också människor från olika tider i historien och ställs inför deras tekniska problem. Roliga problem
Problemen i PULS Teknik 4–6 är valda för att vara utmanande och roliga. Den utrustning man behöver är nästan alltid både billig och välbekant; klädnypor, snören, enkla verktyg etc. Uppgifterna är varierade. Lärarpärm
Lärarpärmen visar hur barnens aktiviteter kan knytas till generella tekniska begrepp och metoder. Här hittar också läraren upplysningar och idéer vad gäller material, kompletterande verksamheter, anknytningar till andra skolämnen, facit till uppgifterna m m. Mer information om PULS 4–6 finns på den gemensamma sidan för PULS-serien. Nättjänst – www.nok.se/puls
Här finner du bl a kompletterande material, länkar och utförliga presentationer av elevböcker och lärarmaterial.
Begagnad bok
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
119 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar