5+ säljare
Psykologi i organisation och ledning Upplaga 3
Psykologi i organisation och ledning ger en bred och grundlig introduktion i organisations- och ledarskapspsykologi. Boken är forskningsbaserad, och de teoretiska kunskaperna är nära knutna till och illustrerade genom viktiga praktiska problemställningar såsom motivering av medarbetare, mellanmänskliga samspel och teamarbete, arbetsmiljö, arbetstillfredsställelse, arbets- och ledarstress, konflikter och konflikthantering, mobbning, tips om klandervärda förhållanden i organisationen, metoder för att främja problemlösnings- och beslutskvalitet, organisationsförändringar, bra och dålig ledning, kvinnor som ledare, och så vidare. Innehållet i denna tredje utgåva är i ännu högre grad inriktat på mikro–makro- dimensionen – från individ till grupp till organisation, med ledning som en överordnad och koordinerande funktion. Två nya kapitel har tillkommit, ett om organisationsstruktur och organisationsdesign och ett om inflytande, påverkan och makt.
Boken riktar sig till studenter inom ekonomiska och administrativa ämnen och till alla andra intresserade som vill ha en introduktion i organisationspsykologi.
Upplaga: 3e upplagan
Utgiven: 2010
ISBN: 9789144057316
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 527 st
4 upplagor
Upplaga 4 (2016)
706 kr (endast ny)Upplaga 2 (2005)
från 139 krUpplaga 1 (1998)
från 169 krUpplaga 3 (2010)
från 259 krPsykologi i organisation och ledning ger en bred och grundlig introduktion i organisations- och ledarskapspsykologi. Boken är forskningsbaserad, och de teoretiska kunskaperna är nära knutna till och illustrerade genom viktiga praktiska problemställningar såsom motivering av medarbetare, mellanmänskliga samspel och teamarbete, arbetsmiljö, arbetstillfredsställelse, arbets- och ledarstress, konflikter och konflikthantering, mobbning, tips om klandervärda förhållanden i organisationen, metoder för att främja problemlösnings- och beslutskvalitet, organisationsförändringar, bra och dålig ledning, kvinnor som ledare, och så vidare. Innehållet i denna tredje utgåva är i ännu högre grad inriktat på mikro–makro- dimensionen – från individ till grupp till organisation, med ledning som en överordnad och koordinerande funktion. Två nya kapitel har tillkommit, ett om organisationsstruktur och organisationsdesign och ett om inflytande, påverkan och makt.
Boken riktar sig till studenter inom ekonomiska och administrativa ämnen och till alla andra intresserade som vill ha en introduktion i organisationspsykologi.
259 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.