Plats - identitet - lärande : närområdesstudier i skolan; Ingrid Sanderoth, Sten Båth, Margit Werner; 2015
5+ säljare

Plats - identitet - lärande : närområdesstudier i skolan Upplaga 2

av Ingrid Sanderoth, Sten Båth, Margit Werner
Närområdet är en oanad resurs när elever ska forma sin identitet och utveckla förmågan att skapa mening i livet. Närområdes­studier hjälper dem att nå en känsla av sammanhang, se samband och att hitta mönster. Det gör dem bättre rustade att hantera sin vardag – i dåtid och nutid samt i kommande utmaningar.

Med denna bok får läraren både teoretiska och praktiska redskap för att använda närområdet i detta syfte. Bokens teoretiska del behandlar de grundläggande begreppen plats, identitet och lärande. Den nya upplagan uppmärksammar särskilt elevers behov att utveckla en känsla av tillhörighet och delaktighet i en vilsen och otrygg värld. I bokens praktiska del får läsaren ta del av en mängd exempel på integrerande arbetssätt.

Plats – identitet – lärande ger ett viktigt bidrag till undervisningen inom de samhällsorienterande ämnena, men även teknik, matematik, naturvetenskap, svenska, bild och skapande har naturliga kopplingar till de studieuppgifter som presenteras. Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i grund- och gymnasieskola.

Andra upplagan
Närområdet är en oanad resurs när elever ska forma sin identitet och utveckla förmågan att skapa mening i livet. Närområdes­studier hjälper dem att nå en känsla av sammanhang, se samband och att hitta mönster. Det gör dem bättre rustade att hantera sin vardag – i dåtid och nutid samt i kommande utmaningar.

Med denna bok får läraren både teoretiska och praktiska redskap för att använda närområdet i detta syfte. Bokens teoretiska del behandlar de grundläggande begreppen plats, identitet och lärande. Den nya upplagan uppmärksammar särskilt elevers behov att utveckla en känsla av tillhörighet och delaktighet i en vilsen och otrygg värld. I bokens praktiska del får läsaren ta del av en mängd exempel på integrerande arbetssätt.

Plats – identitet – lärande ger ett viktigt bidrag till undervisningen inom de samhällsorienterande ämnena, men även teknik, matematik, naturvetenskap, svenska, bild och skapande har naturliga kopplingar till de studieuppgifter som presenteras. Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i grund- och gymnasieskola.

Andra upplagan
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2015
ISBN: 9789144109329
Förlag: Studentlitteratur
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 267 st
3 upplagor
Upplaga 3 (2020)
från 279 kr
Upplaga 1 (2009)
från 115 kr
Upplaga 2 (2015)
från 269 kr
Närområdet är en oanad resurs när elever ska forma sin identitet och utveckla förmågan att skapa mening i livet. Närområdes­studier hjälper dem att nå en känsla av sammanhang, se samband och att hitta mönster. Det gör dem bättre rustade att hantera sin vardag – i dåtid och nutid samt i kommande utmaningar.

Med denna bok får läraren både teoretiska och praktiska redskap för att använda närområdet i detta syfte. Bokens teoretiska del behandlar de grundläggande begreppen plats, identitet och lärande. Den nya upplagan uppmärksammar särskilt elevers behov att utveckla en känsla av tillhörighet och delaktighet i en vilsen och otrygg värld. I bokens praktiska del får läsaren ta del av en mängd exempel på integrerande arbetssätt.

Plats – identitet – lärande ger ett viktigt bidrag till undervisningen inom de samhällsorienterande ämnena, men även teknik, matematik, naturvetenskap, svenska, bild och skapande har naturliga kopplingar till de studieuppgifter som presenteras. Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i grund- och gymnasieskola.

Andra upplagan
Närområdet är en oanad resurs när elever ska forma sin identitet och utveckla förmågan att skapa mening i livet. Närområdes­studier hjälper dem att nå en känsla av sammanhang, se samband och att hitta mönster. Det gör dem bättre rustade att hantera sin vardag – i dåtid och nutid samt i kommande utmaningar.

Med denna bok får läraren både teoretiska och praktiska redskap för att använda närområdet i detta syfte. Bokens teoretiska del behandlar de grundläggande begreppen plats, identitet och lärande. Den nya upplagan uppmärksammar särskilt elevers behov att utveckla en känsla av tillhörighet och delaktighet i en vilsen och otrygg värld. I bokens praktiska del får läsaren ta del av en mängd exempel på integrerande arbetssätt.

Plats – identitet – lärande ger ett viktigt bidrag till undervisningen inom de samhällsorienterande ämnena, men även teknik, matematik, naturvetenskap, svenska, bild och skapande har naturliga kopplingar till de studieuppgifter som presenteras. Boken vänder sig till blivande och verksamma lärare i grund- och gymnasieskola.

Andra upplagan
Begagnad bok
269 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
269 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar