Omvärldsanalys i praktiken; Linda Genf, Johanna Laurent; 2012
endast ny

Omvärldsanalys i praktiken

av Linda Genf, Johanna Laurent
Bevaka, analysera och dra slutsatser. Boken innehåller två delar. Den första delen introducerar omvärldsanalys och beskriver hur man kan använda omvärldsanalys i olika situationer. Många exempel, råd och tips ges. Den andra delen är en verktygslåda som innehåller enkla och tydliga gör-det-själv instruktioner för att själv arbeta med omvärldsanalys i den dagliga verksamheten. Boken visar hur man kan använda omvärldsanalys som ett verktyg för produkt-, affärs- och verksamhetsutveckling. Den visar också hur man kan använda omvärldsinformation för att påverka och driva förändringsprocesser, marknadsföring och ”politiska” beslut.
Bevaka, analysera och dra slutsatser. Boken innehåller två delar. Den första delen introducerar omvärldsanalys och beskriver hur man kan använda omvärldsanalys i olika situationer. Många exempel, råd och tips ges. Den andra delen är en verktygslåda som innehåller enkla och tydliga gör-det-själv instruktioner för att själv arbeta med omvärldsanalys i den dagliga verksamheten. Boken visar hur man kan använda omvärldsanalys som ett verktyg för produkt-, affärs- och verksamhetsutveckling. Den visar också hur man kan använda omvärldsinformation för att påverka och driva förändringsprocesser, marknadsföring och ”politiska” beslut.
Utgiven: 2012
ISBN: 9789147108626
Förlag: Liber AB
Format: E-bok
Språk: Svenska
Sidor: 155 st
Bevaka, analysera och dra slutsatser. Boken innehåller två delar. Den första delen introducerar omvärldsanalys och beskriver hur man kan använda omvärldsanalys i olika situationer. Många exempel, råd och tips ges. Den andra delen är en verktygslåda som innehåller enkla och tydliga gör-det-själv instruktioner för att själv arbeta med omvärldsanalys i den dagliga verksamheten. Boken visar hur man kan använda omvärldsanalys som ett verktyg för produkt-, affärs- och verksamhetsutveckling. Den visar också hur man kan använda omvärldsinformation för att påverka och driva förändringsprocesser, marknadsföring och ”politiska” beslut.
Bevaka, analysera och dra slutsatser. Boken innehåller två delar. Den första delen introducerar omvärldsanalys och beskriver hur man kan använda omvärldsanalys i olika situationer. Många exempel, råd och tips ges. Den andra delen är en verktygslåda som innehåller enkla och tydliga gör-det-själv instruktioner för att själv arbeta med omvärldsanalys i den dagliga verksamheten. Boken visar hur man kan använda omvärldsanalys som ett verktyg för produkt-, affärs- och verksamhetsutveckling. Den visar också hur man kan använda omvärldsinformation för att påverka och driva förändringsprocesser, marknadsföring och ”politiska” beslut.
Ny bok
164 kr172 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
164 kr172 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)