Nordicom-Sveriges Mediebarometer 2008; NORDICOM; 2009
Nordicom-Sveriges Mediebarometer 2008; NORDICOM; 2009

Nordicom-Sveriges Mediebarometer 2008

av NORDICOM

  • Utgiven: 2009
  • ISBN: 9789189471795
  • Sidor: 124 st
  • Förlag: Nordicom
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Syftet med Mediebarometern är att beskriva tendenser och förändringar i människors nyttjande av massmedier. Undersökningen bygger på telefonintervjuer till ett slumpmässigt urval av befolkningen mellan 9-79 år. genomfördes första gången 1979 och har sedan dess genomförts varje år. Tanken med Mediebarometern var redan från starten att långsiktigt följa mediepubliken. Den ansats som valts för Mediebarometern är mediers faktiska räckvidd. Undersökningen avser således inte människors medievanor, utan vad man faktiskt gjort en viss tidsperiod. Tekniskt brukar detta nämnas ’recency’, i motsats till ’frequency’, som avser regelbundenheten eller vanan. Mediebarometern utgår från gårdagen som tidsenhet för mediekonsumtionen. Frågorna avser om man igår t ex läste någon morgontidning, om man tittade på TV eller lyssnade på mp3 och hur lång tid man ägnade åt mediet.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Nordicom-Sveriges Mediebarometer 2008 (2009)

I maj 2009 släpptes boken Nordicom-Sveriges Mediebarometer 2008 skriven av NORDICOM. Den är skriven på svenska och består av 124 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Nordicom.

Köp boken Nordicom-Sveriges Mediebarometer 2008 på Studentapan och spara pengar.

Referera till Nordicom-Sveriges Mediebarometer 2008

Harvard

NORDICOM (2009). Nordicom-Sveriges Mediebarometer 2008. Nordicom.

Oxford

NORDICOM, Nordicom-Sveriges Mediebarometer 2008 (Nordicom, 2009).

APA

NORDICOM. (2009). Nordicom-Sveriges Mediebarometer 2008. Nordicom.

Vancouver

NORDICOM. Nordicom-Sveriges Mediebarometer 2008. Nordicom; 2009.