1 säljare
No Fear : ledarskap i en tid av digitala cowboys Upplaga 1
Har du modet att leda i en digital och snabbt föränderlig omvärld?
En ny generation medarbetare, blivande chefer och kunder har landat. Denna unga generation är mer internationell, mer social och mer mediaorienterad än deras föräldrar någonsin skulle ha kunnat drömma om. De tar snabbt till sig trender och ny teknik. Och de genererar ständigt nya idéer och använder konsekvent sina nätverk för att lösa problem på ett effektivt och kreativt sätt - förutsatt att det fångat deras intresse förstås.
Läs mer
I No Fear beskrivs de förändringar i attityder, tillvägagångssätt och kultur som behövs för att lyckas i ett nytt slags arbetsklimat. Dagens unga generation har förväntningar på att deras chefer och ledare ska vara inspirerande, ansvarstagande, lyhörda och öppna.
Du får inte vara rädd för förändring. Du måste vilja ha och uppskatta den! Tillsammans med andra globala tanke- och företagsledare visar författarna en väg som morgondagens ledare kan följa och bygga vidare på. De förklarar hur man leder in i framtiden, varför det är viktigt att fundera över vad som är bra i gamla ledarskapstraditioner och hur vi ska dra nytta av den yngre generationens metoder och verktyg.
Boken No Fear inspirerar och uppmanar till handling. Ett måste för alla chefer, ledare och entreprenörer - och alla andra som vill lyckas i en föränderlig värld.
Dialogen fortsätter på www.nofear-community.com
Sagt om boken
"NO FEAR behandlar ledarskap jag tror på: få saker gjort. Tänk inte. Gör. Tänk. Innovation handlar om att göra saker du inte förväntas eller ens borde göra. Och framförallt tro på vad du gör."
Peter Vesterbacka, CMO. The Mighty Eagle @ Rovio, skaparen av Angry Birds
"Efter att ha jobbat mera än 20 år som internationell ledare välkomnar jag boken NO FEAR som hjälper dig att utveckla ditt ledarskap, bl.a. hur man kan attrahera den unga generationen och bättre utnyttja deras kompetens."
Claes Wallnér, CIO. Vattenfall AB
"I en ombytlig värld, med globaliserade invånare och digitala cowboys, måste även ledarskapet kunna utmana och låta sig utmanas. NO FEAR tar vara på denna utmaning, och är ett upprop för ett mera meningsfullt ledarskap i en tid där gamla närmandesätt blivit antingen meningslösa eller direkt skadliga."
Dr. Kjell A. Nordström. Europas ledande forskare kring multinationella företag och den globala marknaden har tillsammans med Jonas Ridderstråle utgivit böckerna Funky Business och Karaoke Capitalism
Om författarna
Pekka A. Viljakainen har fungerat som ambassadör mellan företagsledare och teknisk personal i mer än tjugo år och framgångsrikt hanterat komplexa ämnen som företagsstyrning och policyfrågor i stora internationella organisationer. Han var tidigare executive vice president för Tieto och är nyligen utnämnd som rådgivare åt ordförande för det ryska Silicon Valley - Skolkovo Project.
Mark Mueller-Eberstein är företagsutvecklare, coach, föredragshållare och författare till boken Agility: Competing and winning in a tech-savvy marketplace (Wiley 2010). Han har mer än femton års erfarenhet av globalt ledarskap inom IT-branschen och har hjälpt företag, stater och deras ledare att nå framgång.
Översättning: Karin Ashing
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2012
ISBN: 9789147098033
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 311 st
Har du modet att leda i en digital och snabbt föränderlig omvärld?
En ny generation medarbetare, blivande chefer och kunder har landat. Denna unga generation är mer internationell, mer social och mer mediaorienterad än deras föräldrar någonsin skulle ha kunnat drömma om. De tar snabbt till sig trender och ny teknik. Och de genererar ständigt nya idéer och använder konsekvent sina nätverk för att lösa problem på ett effektivt och kreativt sätt - förutsatt att det fångat deras intresse förstås.
Läs mer
I No Fear beskrivs de förändringar i attityder, tillvägagångssätt och kultur som behövs för att lyckas i ett nytt slags arbetsklimat. Dagens unga generation har förväntningar på att deras chefer och ledare ska vara inspirerande, ansvarstagande, lyhörda och öppna.
Du får inte vara rädd för förändring. Du måste vilja ha och uppskatta den! Tillsammans med andra globala tanke- och företagsledare visar författarna en väg som morgondagens ledare kan följa och bygga vidare på. De förklarar hur man leder in i framtiden, varför det är viktigt att fundera över vad som är bra i gamla ledarskapstraditioner och hur vi ska dra nytta av den yngre generationens metoder och verktyg.
Boken No Fear inspirerar och uppmanar till handling. Ett måste för alla chefer, ledare och entreprenörer - och alla andra som vill lyckas i en föränderlig värld.
Dialogen fortsätter på www.nofear-community.com
Sagt om boken
"NO FEAR behandlar ledarskap jag tror på: få saker gjort. Tänk inte. Gör. Tänk. Innovation handlar om att göra saker du inte förväntas eller ens borde göra. Och framförallt tro på vad du gör."
Peter Vesterbacka, CMO. The Mighty Eagle @ Rovio, skaparen av Angry Birds
"Efter att ha jobbat mera än 20 år som internationell ledare välkomnar jag boken NO FEAR som hjälper dig att utveckla ditt ledarskap, bl.a. hur man kan attrahera den unga generationen och bättre utnyttja deras kompetens."
Claes Wallnér, CIO. Vattenfall AB
"I en ombytlig värld, med globaliserade invånare och digitala cowboys, måste även ledarskapet kunna utmana och låta sig utmanas. NO FEAR tar vara på denna utmaning, och är ett upprop för ett mera meningsfullt ledarskap i en tid där gamla närmandesätt blivit antingen meningslösa eller direkt skadliga."
Dr. Kjell A. Nordström. Europas ledande forskare kring multinationella företag och den globala marknaden har tillsammans med Jonas Ridderstråle utgivit böckerna Funky Business och Karaoke Capitalism
Om författarna
Pekka A. Viljakainen har fungerat som ambassadör mellan företagsledare och teknisk personal i mer än tjugo år och framgångsrikt hanterat komplexa ämnen som företagsstyrning och policyfrågor i stora internationella organisationer. Han var tidigare executive vice president för Tieto och är nyligen utnämnd som rådgivare åt ordförande för det ryska Silicon Valley - Skolkovo Project.
Mark Mueller-Eberstein är företagsutvecklare, coach, föredragshållare och författare till boken Agility: Competing and winning in a tech-savvy marketplace (Wiley 2010). Han har mer än femton års erfarenhet av globalt ledarskap inom IT-branschen och har hjälpt företag, stater och deras ledare att nå framgång.
Översättning: Karin Ashing
199 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.