Naturvetenskapens bärande idéer för förskollärare Upplaga 2
Att introducera naturvetenskap i förskolan är både utmanande och spännande. Barns nyfikenhet och deras förmåga att observera naturvetenskapliga fenomen är alltid fascinerande. Många förskollärare finner dessutom att arbete med naturvetenskap är mycket givande. Ämnet är omfattande, och det kan vara svårt för förskollärare att få en överblick och veta vad man ska fokusera på för att hitta relevanta uppgifter att utföra med barnen.
Denna bok fokuserar på de grundläggande idéerna inom naturvetenskap och är utformad för att hjälpa förskollärare att förstå det mest väsentliga. Istället för att ge en fullständig beskrivning av ämnet, strävar boken efter att lyfta fram de stora dragen. Exempel från vardagliga situationer används för att illustrera hur kraftfulla dessa idéer kan vara.
Den nya upplagan har uppdaterats i enlighet med förskolans nya läroplan (Lpfö 18).
Att introducera naturvetenskap i förskolan är både utmanande och spännande. Barns nyfikenhet och deras förmåga att observera naturvetenskapliga fenomen är alltid fascinerande. Många förskollärare finner dessutom att arbete med naturvetenskap är mycket givande. Ämnet är omfattande, och det kan vara svårt för förskollärare att få en överblick och veta vad man ska fokusera på för att hitta relevanta uppgifter att utföra med barnen.
Denna bok fokuserar på de grundläggande idéerna inom naturvetenskap och är utformad för att hjälpa förskollärare att förstå det mest väsentliga. Istället för att ge en fullständig beskrivning av ämnet, strävar boken efter att lyfta fram de stora dragen. Exempel från vardagliga situationer används för att illustrera hur kraftfulla dessa idéer kan vara.
Den nya upplagan har uppdaterats i enlighet med förskolans nya läroplan (Lpfö 18).