Motstand; Maria Øksnes, Marcus Samuelsson; 2017
Motstand; Maria Øksnes, Marcus Samuelsson; 2017

MotstandUpplaga 1

av Maria Øksnes, Marcus Samuelsson

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2017
  • ISBN: 9788202402358
  • Sidor: 185 st
  • Förlag: Cappelen Damm akademisk
  • Format: Häftad
  • Språk: Flera språk

Om boken

Barns motstand har i lengre tid vært et sentralt pedagogisk forskningsområde internasjonalt. I de siste årene har barns motstand vært gjenstand for økt forskningsmessig oppmerksomhet i de skandinaviske landene. I Motstand presenterer nordiske barnehageforskere ny kunnskap om barns motstand. Artiklene i denne fagfellevurderte vitenskapelige antologien er et bidrag til innsikt i barns motstand. Forskningen springer ut av forskjellige forskningstradisjoner innenfor samfunnsvitenskap og humaniora. Forskerne drøfter blant annet tema som: Motstand og demokrati Motstand og et bærekraftig samfunn Hverdagsmotstand Barns motstand som ressurs Lek som motstand Makt, motstand og frihet Artiklene i boken er relevante som aktuell forskning for profesjonelt arbeid med barn. De bidrar med ny kunnskap som gir utdypet mulighet for å forstå barns motstand innenfor institusjonelle rammer. Medforfattere er Klara Dolk, Eric Sigsgaard, Monica Seland, Mari Pettersvold og Gert Biesta.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Motstand (2017)

2017 släpptes boken Motstand skriven av Maria Øksnes, Marcus Samuelsson. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på flera språk och består av 185 sidor. Förlaget bakom boken är Cappelen Damm akademisk.

Köp boken Motstand på Studentapan och spara pengar.

Referera till Motstand (Upplaga 1)

Harvard

Øksnes, M. & Samuelsson, M. (2017). Motstand. 1:a uppl. Cappelen Damm akademisk.

Oxford

Øksnes, Maria & Samuelsson, Marcus, Motstand, 1 uppl. (Cappelen Damm akademisk, 2017).

APA

Øksnes, M., & Samuelsson, M. (2017). Motstand (1:a uppl.). Cappelen Damm akademisk.

Vancouver

Øksnes M, Samuelsson M. Motstand. 1:a uppl. Cappelen Damm akademisk; 2017.