Matematik på elevens villkor; Olof Magne, Arne Engström, Ingemar Öjelund, Bertil Gran, Bo Sjöström, Ebbe Möllehed, Kerstin Fejde, Ulla Öberg; 1998
4 säljare

Matematik på elevens villkor Upplaga 1

av Olof Magne, Arne Engström, Ingemar Öjelund, Bertil Gran, Bo Sjöström
m.fl.
Matematikundervisningen i våra skolor har länge tillhört de frågor som stått i centrum för den pedagogiska debatten. Det faktum att många elever har svårigheter med att tillgodogöra sig skolans undervisning har ofta förts tillbaka på bristfälliga undervisningsmetoder. I denna bok visar författarna att även innehållet i undervisningen har stor betydelse för elevernas tänkande. Utgångspunkten är att eleverna själva konstruerar sitt matematiska tänkande utifrån egna erfarenheter, sociala förhållanden, könstillhörighet osv.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Matematikundervisningen i våra skolor har länge tillhört de frågor som stått i centrum för den pedagogiska debatten. Det faktum att många elever har svårigheter med att tillgodogöra sig skolans undervisning har ofta förts tillbaka på bristfälliga undervisningsmetoder. I denna bok visar författarna att även innehållet i undervisningen har stor betydelse för elevernas tänkande. Utgångspunkten är att eleverna själva konstruerar sitt matematiska tänkande utifrån egna erfarenheter, sociala förhållanden, könstillhörighet osv.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 1998
ISBN: 9789144002293
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 215 st
Matematikundervisningen i våra skolor har länge tillhört de frågor som stått i centrum för den pedagogiska debatten. Det faktum att många elever har svårigheter med att tillgodogöra sig skolans undervisning har ofta förts tillbaka på bristfälliga undervisningsmetoder. I denna bok visar författarna att även innehållet i undervisningen har stor betydelse för elevernas tänkande. Utgångspunkten är att eleverna själva konstruerar sitt matematiska tänkande utifrån egna erfarenheter, sociala förhållanden, könstillhörighet osv.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Matematikundervisningen i våra skolor har länge tillhört de frågor som stått i centrum för den pedagogiska debatten. Det faktum att många elever har svårigheter med att tillgodogöra sig skolans undervisning har ofta förts tillbaka på bristfälliga undervisningsmetoder. I denna bok visar författarna att även innehållet i undervisningen har stor betydelse för elevernas tänkande. Utgångspunkten är att eleverna själva konstruerar sitt matematiska tänkande utifrån egna erfarenheter, sociala förhållanden, könstillhörighet osv.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Begagnad bok
149 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
149 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar