Marknadsföring - Vetenskap och praktik; Per Frankelius, Charlotte Norrman, Anders Parment, Christina Öberg; 2015
Marknadsföring - Vetenskap och praktik; Per Frankelius, Charlotte Norrman, Anders Parment, Christina Öberg; 2015

Marknadsföring - Vetenskap och praktik Upplaga 1

av Per Frankelius, Charlotte Norrman, Anders Parment, Christina Öberg

5.0 (1)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2015
  • ISBN: 9789144105277
  • Sidor: 619 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Marknadsföring har alltid spelat en stor roll i samhället. Men spelplanen har förändrats och i dag har marknadsföring fått en delvis ny innebörd. Det har tillkommit nya dimensioner, såsom ekologisk och social hållbarhet, som företag måste förhålla sig till. Den här boken innehåller inte bara grund­stenarna i ämnet, utan även nya teorier och handfasta verktyg. Resonemangen förklaras och fördjupas genomgående med exempel och praktikfall. Boken genomsyras av kritisk analys. Författarna poängterar att marknadsföring framför allt handlar om att fördjupa förståelsen för kunder, användare och annat som påverkar marknaden. Vilket problem har kunden egentligen, det vill säga vilken nytta borde företaget skapa? Hur ser konkurrenternas lösningar ut? Vilka faktorer påverkar kundens preferenser och köpkraft? Genom att svara på sådana frågor kan man framgångsrikt välja väg för hur produktkonceptet bör designas och hur företaget ska kommunicera och interagera med sin omvärld.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Marknadsföring - Vetenskap och praktik (2015)

I augusti 2015 släpptes boken Marknadsföring - Vetenskap och praktik skriven av Per Frankelius, Charlotte Norrman, Anders Parment, Christina Öberg. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 619 sidor djupgående information om ledarskap. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Marknadsföring - Vetenskap och praktik på Studentapan och spara pengar.

Tillhör kategorierna

Referera till Marknadsföring - Vetenskap och praktik (Upplaga 1)

Harvard

Frankelius, P., Norrman, C., Parment, A. & Öberg, C. (2015). Marknadsföring - Vetenskap och praktik. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Frankelius, Per, Norrman, Charlotte, Parment, Anders & Öberg, Christina, Marknadsföring - Vetenskap och praktik, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2015).

APA

Frankelius, P., Norrman, C., Parment, A., & Öberg, C. (2015). Marknadsföring - Vetenskap och praktik (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Frankelius P, Norrman C, Parment A, Öberg C. Marknadsföring - Vetenskap och praktik. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2015.

Köp boken

239 kr