Marknadsföring och kommunikation i sociala medier : givande dialoger, starkare varumärke, ökad försäljning :-); Lena Carlsson; 2009
Marknadsföring och kommunikation i sociala medier : givande dialoger, starkare varumärke, ökad försäljning :-); Lena Carlsson; 2009

Marknadsföring och kommunikation i sociala medier : givande dialoger, starkare varumärke, ökad försäljning :-) Upplaga 1

av Lena Carlsson

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2009
  • ISBN: 9789163353215
  • Sidor: 159 st
  • Förlag: Kreafon
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Bloggar, Twitter, Facebook, wikis, YouTube? Vad är egentligen sociala medier och hur kan företag och organisationer dra nytta av dem för PR, varumärkesbyggande, reklam och annan kommunikation? På ett lättbegripligt sätt ger boken en introduktion i de sociala mediernas värld och nya sätt att kommunicera i en tid då reklamtrötthet och informationsöverflöd kräver nya vägar. Boken presenterar övergripande förändringar och nya förutsättningar för marknadsföring och kommunikation. Dessutom visas praktiska exempel på hur nuvarande plattformar kan användas. Begrepp som wiki, widget och mikroblogg förklaras och företag berättar om sina erfarenheter. Avslutande kapitel behandlar strategiskt arbete och juridiska riktlinjer. Kort sagt – boken ger dig en inblick i hur sociala medier kan användas för att bygga relationer, stärka varumärket och skaffa konkurrensfördelar. Det här är en av de mest sålda böckerna om sociala medier på svenska. Boken vänder sig i första hand till yrkesverksamma informatörer, marknadsförare, kommunikatörer och företagare, men kan också vara lämplig som kurslitteratur.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Marknadsföring och kommunikation i sociala medier : givande dialoger, starkare varumärke, ökad försäljning :-) (2009)

I september 2009 släpptes boken Marknadsföring och kommunikation i sociala medier : givande dialoger, starkare varumärke, ökad försäljning :-) skriven av Lena Carlsson. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 159 sidor djupgående information om media och kommunikation. Förlaget bakom boken är Kreafon.

Köp boken Marknadsföring och kommunikation i sociala medier : givande dialoger, starkare varumärke, ökad försäljning :-) på Studentapan och spara pengar.

Referera till Marknadsföring och kommunikation i sociala medier : givande dialoger, starkare varumärke, ökad försäljning :-) (Upplaga 1)

Harvard

Carlsson, L. (2009). Marknadsföring och kommunikation i sociala medier : givande dialoger, starkare varumärke, ökad försäljning :-). 1:a uppl. Kreafon.

Oxford

Carlsson, Lena, Marknadsföring och kommunikation i sociala medier : givande dialoger, starkare varumärke, ökad försäljning :-), 1 uppl. (Kreafon, 2009).

APA

Carlsson, L. (2009). Marknadsföring och kommunikation i sociala medier : givande dialoger, starkare varumärke, ökad försäljning :-) (1:a uppl.). Kreafon.

Vancouver

Carlsson L. Marknadsföring och kommunikation i sociala medier : givande dialoger, starkare varumärke, ökad försäljning :-). 1:a uppl. Kreafon; 2009.

Köp boken

125 kr

Skynda dig - Bara ett fåtal säljare kvar!