Internetpublicering och sociala medier : en juridisk vägledning; Malin Forsman; 2011
Internetpublicering och sociala medier : en juridisk vägledning; Malin Forsman; 2011

Internetpublicering och sociala medier : en juridisk vägledning Upplaga 4

av Malin Forsman

  • Upplaga: 4e upplagan
  • Utgiven: 2011
  • ISBN: 9789139016120
  • Sidor: 156 st
  • Förlag: Norstedts Juridik
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Boken förklarar reglerna som rör Internetpublicering, sociala medier och IT-relaterade produkter och tjänster och ger en praktisk tillämpning av juridiken på Internet. Boken är full av exemplifierande rättsfall och förklaringar och ger samtidigt en god förståelse för hur den traditionella juridiken har utvecklats under de senaste tjugo åren i takt med Internets framfart och vad man ska tänka på när man publicerar material på nätet, exempelvis: · Vem äger en webbproduktion? · När är det förtal på Facebook? · Kan länkning vara upphovsrättsligt relevant? · Kan en blogg vara grundlagsskyddad? · För vilka personuppgifter krävs samtycke och när behöver man inte be om lov för att lägga ut uppgifter? · Hur får man marknadsföra en vara på Internet? · Vad ska man tänka på när man skriver avtal om webbprodukter? · Vilket lands lag gäller för en webbplats? · Får man använda cookies? · Hur bör de allmänna villkoren utformas om jag säljer en vara eller tjänst över Internet?

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Internetpublicering och sociala medier : en juridisk vägledning (2011)

I november 2011 släpptes boken Internetpublicering och sociala medier : en juridisk vägledning skriven av Malin Forsman. Det är den 4e upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 156 sidor djupgående information om juridik. Förlaget bakom boken är Norstedts Juridik som har sitt säte i Stockholm.

Köp boken Internetpublicering och sociala medier : en juridisk vägledning på Studentapan och spara pengar.

Finns i 7 upplagor

Upplaga 7, Upplaga 6, Upplaga 5, Upplaga 4, Upplaga 3, Upplaga 2, Upplaga 1

Tillhör kategorierna

Referera till Internetpublicering och sociala medier : en juridisk vägledning (Upplaga 4)

Harvard

Forsman, M. (2011). Internetpublicering och sociala medier : en juridisk vägledning. 4:e uppl. Norstedts Juridik.

Oxford

Forsman, Malin, Internetpublicering och sociala medier : en juridisk vägledning, 4 uppl. (Norstedts Juridik, 2011).

APA

Forsman, M. (2011). Internetpublicering och sociala medier : en juridisk vägledning (4:e uppl.). Norstedts Juridik.

Vancouver

Forsman M. Internetpublicering och sociala medier : en juridisk vägledning. 4:e uppl. Norstedts Juridik; 2011.

Alla upplagor

Köp boken

149 kr
569 kr

Skynda dig - Bara ett fåtal säljare kvar!