Marknadsföring i tjänsteekonomin; Per Echeverri, Bo Edvardsson; 2012
Marknadsföring i tjänsteekonomin; Per Echeverri, Bo Edvardsson; 2012

Marknadsföring i tjänsteekonomin Upplaga 2

av Per Echeverri, Bo Edvardsson

  • Upplaga: 2a upplagan
  • Utgiven: 2012
  • ISBN: 9789144059747
  • Sidor: 456 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

I den idag så dominerande tjänsteekonomin blir det allt mer centralt att skapa värde för kunden utifrån tjänster. Detta gäller både för privata företag och i offentlig förvaltning. Den här boken har kommit att bli ett standardverk när det gäller hur organisationer kan arbeta med marknadsföring i en tid av ökad tjänstefiering. I boken möter läsaren ett stort antal modeller för hur värde samskapas med kunder, hur tjänstesystem och sociala strukturer påverkar kunders aktiviteter, och hur marknadsförande organisationer kan skapa förutsättningar för kunders eget värdeskapande. Nytt i denna upplaga är metoder för användarinvolvering och tjänsteinnovation liksom varumärkets och den interna kommunikationens centrala roll för att driva och utveckla tjänsteverksamheter. Boken har också förstärkts med fler exempel från offentlig sektor där bl.a. problematiken kring myndighetsutövning i kombination med tjänsteorientering diskuteras. Marknadsföring i tjänsteekonomin ger en pedagogisk framställning av centrala begrepp och modeller utifrån tjänsteforskning. För att underlätta lärandet har boken ett rikt bildmaterial, många illustrerande exempel, faktarutor, kortare och längre case med diskussions- och instuderingsuppgifter. Boken används på universitet och högskolor, företrädesvis på fördjupningskurser inom företagsekonomi och inom tekniska utbildningar, men också i samband med fortbildning.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Marknadsföring i tjänsteekonomin (2012)

I februari 2012 släpptes boken Marknadsföring i tjänsteekonomin skriven av Per Echeverri, Bo Edvardsson. Det är den 2a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 456 sidor djupgående information om ekonomi. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Marknadsföring i tjänsteekonomin på Studentapan och spara pengar.

Finns i 3 upplagor

Upplaga 3, Upplaga 2, Upplaga 1

Referera till Marknadsföring i tjänsteekonomin (Upplaga 2)

Harvard

Echeverri, P. & Edvardsson, B. (2012). Marknadsföring i tjänsteekonomin. 2:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Echeverri, Per & Edvardsson, Bo, Marknadsföring i tjänsteekonomin, 2 uppl. (Studentlitteratur AB, 2012).

APA

Echeverri, P., & Edvardsson, B. (2012). Marknadsföring i tjänsteekonomin (2:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Echeverri P, Edvardsson B. Marknadsföring i tjänsteekonomin. 2:a uppl. Studentlitteratur AB; 2012.

Köp boken

115 kr