Kompetens som konkurrensfördel; Jörgen Hansson; 2013
5+ säljare

Kompetens som konkurrensfördel Upplaga 3

av Jörgen Hansson
Jörgen Hansson presenterar här en formel som är till hjälp i arbetet med att höja ett företags kompetens. Valet mellan att forma, matcha, utmana eller köpa kompetens är kärnan i detta arbete, och hur det går till beskrivs med många exempel. Det gäller att öka företagets förmåga att attrahera medarbetare med rätt kompetens och att skapa förutsättningar som gör att medarbetare vill och får tillfälle att satsa sitt engagemang och sin kompetens. Boken visar också hur de olika aktörerna - chefer, medarbetare och personalspecialister - kan agera för att utveckla och genomföra en kompetensstrategi som ökar företagets konkurrenskraft. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Jörgen Hansson presenterar här en formel som är till hjälp i arbetet med att höja ett företags kompetens. Valet mellan att forma, matcha, utmana eller köpa kompetens är kärnan i detta arbete, och hur det går till beskrivs med många exempel. Det gäller att öka företagets förmåga att attrahera medarbetare med rätt kompetens och att skapa förutsättningar som gör att medarbetare vill och får tillfälle att satsa sitt engagemang och sin kompetens. Boken visar också hur de olika aktörerna - chefer, medarbetare och personalspecialister - kan agera för att utveckla och genomföra en kompetensstrategi som ökar företagets konkurrenskraft. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Upplaga: 3e upplagan
Utgiven: 2013
ISBN: 9789172274150
Förlag: Norstedts Akademiska Förlag
Format: Inbunden
Språk: Svenska
Sidor: 240 st
Jörgen Hansson presenterar här en formel som är till hjälp i arbetet med att höja ett företags kompetens. Valet mellan att forma, matcha, utmana eller köpa kompetens är kärnan i detta arbete, och hur det går till beskrivs med många exempel. Det gäller att öka företagets förmåga att attrahera medarbetare med rätt kompetens och att skapa förutsättningar som gör att medarbetare vill och får tillfälle att satsa sitt engagemang och sin kompetens. Boken visar också hur de olika aktörerna - chefer, medarbetare och personalspecialister - kan agera för att utveckla och genomföra en kompetensstrategi som ökar företagets konkurrenskraft. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Jörgen Hansson presenterar här en formel som är till hjälp i arbetet med att höja ett företags kompetens. Valet mellan att forma, matcha, utmana eller köpa kompetens är kärnan i detta arbete, och hur det går till beskrivs med många exempel. Det gäller att öka företagets förmåga att attrahera medarbetare med rätt kompetens och att skapa förutsättningar som gör att medarbetare vill och får tillfälle att satsa sitt engagemang och sin kompetens. Boken visar också hur de olika aktörerna - chefer, medarbetare och personalspecialister - kan agera för att utveckla och genomföra en kompetensstrategi som ökar företagets konkurrenskraft. Denna titel har tidigare givits ut av Norstedts men ingår numera i Studentlitteraturs sortiment.
Begagnad bok
95 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
95 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar