Marknadsför turism Faktabok; Ylva Grip Röst, Kerstin Hansson, Jeanette Laursen, Monica Tengling; 2009
Marknadsför turism Faktabok; Ylva Grip Röst, Kerstin Hansson, Jeanette Laursen, Monica Tengling; 2009

Marknadsför turism Faktabok Upplaga 2

av Ylva Grip Röst, Kerstin Hansson, Jeanette Laursen, Monica Tengling

  • Upplaga: 2a upplagan
  • Utgiven: 2009
  • ISBN: 9789147091089
  • Sidor: 168 st
  • Förlag: Liber
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Att sälja upplevelser i en kombination av tjänster och service medför stora krav på marknadsföringen. En turisttjänst produceras och konsumeras samtidigt. Marknadsföringen ingår då som en del av produktion och leverans av tjänsten. Läs mer Kunden måste också få en chans att hitta produkten. Marknadsföring handlar därför mycket om information och påverkan. Marknadsför turism förmedlar fakta och idéer om hur turistföretag kan finna sin marknad för sina speciella turistprodukter: - Vad är marknadsföring? - Marknadsplanering - Marknadsundersökningar - Marknad, målgrupp och segment - Produkt – Kundvärde - Personal – Kundservice - Plats – Komfort - Påverkan – Kommunikation - Pris – Kostnad - Utvärdering och uppföljning Denna andra upplaga har fått nya aktuella exempel och uppdaterats efter förhållanden som gäller 2009. Faktainnehållet har till vissa delar gjorts mer tillgängligt för gymnasieeleven. Arbetsboken har också reviderats kraftigt. Läromedlet är anpassat till kursen Marknad för turism i gymnasieskolan. Den kan även med fördel användas inom KY, påbyggnadsutbildningar inom Komvux och som referenslitteratur i universitetsutbildningar. Om författarna Monica Tengling är lärare inom turism och marknadsföring och har medverkat i hela serien Turism 2000. Ylva Grip Röst och Jeanette Laursen är båda lärare inom bl a turism vid Akademi Båstad. Kerstin Hansson arbetar som turismlärare i Enköping.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Marknadsför turism Faktabok (2009)

I september 2009 släpptes boken Marknadsför turism Faktabok skriven av Ylva Grip Röst, Kerstin Hansson, Jeanette Laursen, Monica Tengling. Det är den 2a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 168 sidor. Förlaget bakom boken är Liber som har sitt säte i Solna.

Köp boken Marknadsför turism Faktabok på Studentapan och spara pengar.

Finns i 2 upplagor

Upplaga 2, Upplaga 1

Referera till Marknadsför turism Faktabok (Upplaga 2)

Harvard

Röst, Y. G., Hansson, K., Laursen, J. & Tengling, M. (2009). Marknadsför turism Faktabok. 2:a uppl. Liber.

Oxford

Röst, Ylva Grip, Hansson, Kerstin, Laursen, Jeanette & Tengling, Monica, Marknadsför turism Faktabok, 2 uppl. (Liber, 2009).

APA

Röst, Y. G., Hansson, K., Laursen, J., & Tengling, M. (2009). Marknadsför turism Faktabok (2:a uppl.). Liber.

Vancouver

Röst YG, Hansson K, Laursen J, Tengling M. Marknadsför turism Faktabok. 2:a uppl. Liber; 2009.

Alla upplagor

Köp boken

359 kr