Marknadsför turism Fakta Upplaga 1
Att sälja upplevelser i en kombination av tjänster och service medför stora krav på marknadsföringen. En turisttjänst produceras och konsumeras samtidigt. Marknadsföringen ingår då som en del av produktion och leverans av tjänsten.
Läs mer
Kunden måste också få en chans att hitta produkten. Marknadsföring handlar därför mycket om information och påverkan. Marknadsför turism förmedlar fakta och idéer om hur turistföretag kan finna sin marknad för sina speciella turistprodukter:
- Vad är marknadsföring?
- Marknadsplanering
- Marknadsundersökningar
- Marknad, målgrupp och segment
- Produkt – Kundvärde
- Personal – Kundservice
- Plats – Komfort
- Påverkan – Kommunikation
- Pris – Kostnad
- Utvärdering och uppföljning
Denna andra upplaga har fått nya aktuella exempel och uppdaterats efter förhållanden som gäller 2009. Faktainnehållet har till vissa delar gjorts mer tillgängligt för gymnasieeleven. Arbetsboken har också reviderats kraftigt. Läromedlet är anpassat till kursen Marknad för turism i gymnasieskolan. Den kan även med fördel användas inom KY, påbyggnadsutbildningar inom Komvux och som referenslitteratur i universitetsutbildningar.
Om författarna
Monica Tengling är lärare inom turism och marknadsföring och har medverkat i hela serien Turism 2000. Ylva Grip Röst och Jeanette Laursen är båda lärare inom bl a turism vid Akademi Båstad. Kerstin Hansson arbetar som turismlärare i Enköping.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2003
ISBN: 9789147065639
Förlag: Liber
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 168 st
2 upplagor
Upplaga 2 (2009)
från 359 krUpplaga 1 (2003)
Tillfälligt slutAtt sälja upplevelser i en kombination av tjänster och service medför stora krav på marknadsföringen. En turisttjänst produceras och konsumeras samtidigt. Marknadsföringen ingår då som en del av produktion och leverans av tjänsten.
Läs mer
Kunden måste också få en chans att hitta produkten. Marknadsföring handlar därför mycket om information och påverkan. Marknadsför turism förmedlar fakta och idéer om hur turistföretag kan finna sin marknad för sina speciella turistprodukter:
- Vad är marknadsföring?
- Marknadsplanering
- Marknadsundersökningar
- Marknad, målgrupp och segment
- Produkt – Kundvärde
- Personal – Kundservice
- Plats – Komfort
- Påverkan – Kommunikation
- Pris – Kostnad
- Utvärdering och uppföljning
Denna andra upplaga har fått nya aktuella exempel och uppdaterats efter förhållanden som gäller 2009. Faktainnehållet har till vissa delar gjorts mer tillgängligt för gymnasieeleven. Arbetsboken har också reviderats kraftigt. Läromedlet är anpassat till kursen Marknad för turism i gymnasieskolan. Den kan även med fördel användas inom KY, påbyggnadsutbildningar inom Komvux och som referenslitteratur i universitetsutbildningar.
Om författarna
Monica Tengling är lärare inom turism och marknadsföring och har medverkat i hela serien Turism 2000. Ylva Grip Röst och Jeanette Laursen är båda lärare inom bl a turism vid Akademi Båstad. Kerstin Hansson arbetar som turismlärare i Enköping.
Varje vecka tillkommer tusentals nya säljare. Bevaka boken så får du meddelande när den finns tillgänglig igen.