Målspråket i klassrummet : En handbok för lärare i moderna språk; Birgitta Hellqvist, Nicolas Manuguerra; 2021
endast ny

Målspråket i klassrummet : En handbok för lärare i moderna språk Upplaga 1

av Birgitta Hellqvist, Nicolas Manuguerra
Att lära sig ett främmande språk kräver mycket input på målspråket, hjälp att förstå det och träning i att använda det. I boken tar författarna upp det språkliga inflödets vikt i språkundervisningen, samt vilka framgångsfaktorer och fallgropar som finns. De presenterar forskningsbaserade argument, didaktiska resurser och strategier, samt konkreta verktyg för att öka kommunikationen med eleverna på målspråket.

För att elever ska våga kommunicera på målspråket krävs en öppen och tillåtandeklassrumskultur och alla inblandade behöver kliva ur sin bekvämlighetszon. Mycket input på målspråket gör det lättare att lära sig ett främmande språk. Dina didaktiska val avgör hur mycket eleverna hör, läser och talar språket i skolan.

Författarna Birgitta Hellqvist och Nicolas Manuguerra arbetar vid Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier vid Uppsala universitet. Innehållet riktar sig främst till språklärare i grundskolan och på gymnasiet, samt studenter på lärarutbildningen.
Att lära sig ett främmande språk kräver mycket input på målspråket, hjälp att förstå det och träning i att använda det. I boken tar författarna upp det språkliga inflödets vikt i språkundervisningen, samt vilka framgångsfaktorer och fallgropar som finns. De presenterar forskningsbaserade argument, didaktiska resurser och strategier, samt konkreta verktyg för att öka kommunikationen med eleverna på målspråket.

För att elever ska våga kommunicera på målspråket krävs en öppen och tillåtandeklassrumskultur och alla inblandade behöver kliva ur sin bekvämlighetszon. Mycket input på målspråket gör det lättare att lära sig ett främmande språk. Dina didaktiska val avgör hur mycket eleverna hör, läser och talar språket i skolan.

Författarna Birgitta Hellqvist och Nicolas Manuguerra arbetar vid Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier vid Uppsala universitet. Innehållet riktar sig främst till språklärare i grundskolan och på gymnasiet, samt studenter på lärarutbildningen.
Upplaga: 1a upplagan
Utgiven: 2021
ISBN: 9789127459601
Förlag: Natur & Kultur Läromedel och Akademi
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 168 st
Att lära sig ett främmande språk kräver mycket input på målspråket, hjälp att förstå det och träning i att använda det. I boken tar författarna upp det språkliga inflödets vikt i språkundervisningen, samt vilka framgångsfaktorer och fallgropar som finns. De presenterar forskningsbaserade argument, didaktiska resurser och strategier, samt konkreta verktyg för att öka kommunikationen med eleverna på målspråket.

För att elever ska våga kommunicera på målspråket krävs en öppen och tillåtandeklassrumskultur och alla inblandade behöver kliva ur sin bekvämlighetszon. Mycket input på målspråket gör det lättare att lära sig ett främmande språk. Dina didaktiska val avgör hur mycket eleverna hör, läser och talar språket i skolan.

Författarna Birgitta Hellqvist och Nicolas Manuguerra arbetar vid Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier vid Uppsala universitet. Innehållet riktar sig främst till språklärare i grundskolan och på gymnasiet, samt studenter på lärarutbildningen.
Att lära sig ett främmande språk kräver mycket input på målspråket, hjälp att förstå det och träning i att använda det. I boken tar författarna upp det språkliga inflödets vikt i språkundervisningen, samt vilka framgångsfaktorer och fallgropar som finns. De presenterar forskningsbaserade argument, didaktiska resurser och strategier, samt konkreta verktyg för att öka kommunikationen med eleverna på målspråket.

För att elever ska våga kommunicera på målspråket krävs en öppen och tillåtandeklassrumskultur och alla inblandade behöver kliva ur sin bekvämlighetszon. Mycket input på målspråket gör det lättare att lära sig ett främmande språk. Dina didaktiska val avgör hur mycket eleverna hör, läser och talar språket i skolan.

Författarna Birgitta Hellqvist och Nicolas Manuguerra arbetar vid Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier vid Uppsala universitet. Innehållet riktar sig främst till språklärare i grundskolan och på gymnasiet, samt studenter på lärarutbildningen.
Ny bok
376 kr395 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)
Ny bok
376 kr395 kr
5% studentrabatt med Studentapan
Begagnad bok (0 st)