Litteraturen i mediesamhället; Ann Steiner; 2015
3 säljare

Litteraturen i mediesamhället Upplaga 3

av Ann Steiner
Det har aldrig sålts så mycket böcker i Sverige som nu. Men samtidigt som de flesta litterära texter fortfarande läses i bokform och sprids genom traditionella kanaler förändrar nya medier förutsättningarna för litteraturens förmedling och spridning.

Litteraturen i mediesamhället ger en samlad bild av den svenska bokmarknaden och litteraturens villkor i dag. Författaren visar att litteraturens plats i samhället är starkt knuten till framväxten av olika medier och de materiella villkor som styr hur texter produceras, distribueras och konsumeras.

Boken behandlar alla led i bokkedjan. Bland de områden som tas upp finns författarroller och författarnas villkor, förlag och branschorganisationer, framväxten av dagens bokmarknad,
digitaliseringens betydelse för litteraturen, läsning och läsare samt kultur- och litteraturpolitik.

Denna tredje upplaga är uppdaterad, reviderad och utökad.

Litteraturen i mediesamhället vänder sig främst till studenter i kultur- och litteraturvetenskap vid universitet och högskolor, men även till andra som är intresserade av litteraturens villkor i dagens samhälle.
Det har aldrig sålts så mycket böcker i Sverige som nu. Men samtidigt som de flesta litterära texter fortfarande läses i bokform och sprids genom traditionella kanaler förändrar nya medier förutsättningarna för litteraturens förmedling och spridning.

Litteraturen i mediesamhället ger en samlad bild av den svenska bokmarknaden och litteraturens villkor i dag. Författaren visar att litteraturens plats i samhället är starkt knuten till framväxten av olika medier och de materiella villkor som styr hur texter produceras, distribueras och konsumeras.

Boken behandlar alla led i bokkedjan. Bland de områden som tas upp finns författarroller och författarnas villkor, förlag och branschorganisationer, framväxten av dagens bokmarknad,
digitaliseringens betydelse för litteraturen, läsning och läsare samt kultur- och litteraturpolitik.

Denna tredje upplaga är uppdaterad, reviderad och utökad.

Litteraturen i mediesamhället vänder sig främst till studenter i kultur- och litteraturvetenskap vid universitet och högskolor, men även till andra som är intresserade av litteraturens villkor i dagens samhälle.
Upplaga: 3e upplagan
Utgiven: 2015
ISBN: 9789144106243
Förlag: Studentlitteratur
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 263 st
4 upplagor
Upplaga 4 (2019)
384 kr (endast ny)
Upplaga 2 (2012)
från 145 kr
Upplaga 1 (2009)
från 135 kr
Upplaga 3 (2015)
från 149 kr
Det har aldrig sålts så mycket böcker i Sverige som nu. Men samtidigt som de flesta litterära texter fortfarande läses i bokform och sprids genom traditionella kanaler förändrar nya medier förutsättningarna för litteraturens förmedling och spridning.

Litteraturen i mediesamhället ger en samlad bild av den svenska bokmarknaden och litteraturens villkor i dag. Författaren visar att litteraturens plats i samhället är starkt knuten till framväxten av olika medier och de materiella villkor som styr hur texter produceras, distribueras och konsumeras.

Boken behandlar alla led i bokkedjan. Bland de områden som tas upp finns författarroller och författarnas villkor, förlag och branschorganisationer, framväxten av dagens bokmarknad,
digitaliseringens betydelse för litteraturen, läsning och läsare samt kultur- och litteraturpolitik.

Denna tredje upplaga är uppdaterad, reviderad och utökad.

Litteraturen i mediesamhället vänder sig främst till studenter i kultur- och litteraturvetenskap vid universitet och högskolor, men även till andra som är intresserade av litteraturens villkor i dagens samhälle.
Det har aldrig sålts så mycket böcker i Sverige som nu. Men samtidigt som de flesta litterära texter fortfarande läses i bokform och sprids genom traditionella kanaler förändrar nya medier förutsättningarna för litteraturens förmedling och spridning.

Litteraturen i mediesamhället ger en samlad bild av den svenska bokmarknaden och litteraturens villkor i dag. Författaren visar att litteraturens plats i samhället är starkt knuten till framväxten av olika medier och de materiella villkor som styr hur texter produceras, distribueras och konsumeras.

Boken behandlar alla led i bokkedjan. Bland de områden som tas upp finns författarroller och författarnas villkor, förlag och branschorganisationer, framväxten av dagens bokmarknad,
digitaliseringens betydelse för litteraturen, läsning och läsare samt kultur- och litteraturpolitik.

Denna tredje upplaga är uppdaterad, reviderad och utökad.

Litteraturen i mediesamhället vänder sig främst till studenter i kultur- och litteraturvetenskap vid universitet och högskolor, men även till andra som är intresserade av litteraturens villkor i dagens samhälle.
Begagnad bok
149 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
149 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar