Litteraturen i mediesamhället; Ann Steiner; 2012
5+ säljare

Litteraturen i mediesamhället Upplaga 2

av Ann Steiner
Det har aldrig sålts så mycket böcker i Sverige som nu. Men samtidigt som de flesta litterära texter fortfarande läses i bokform och sprids genom traditionella kanaler förändrar nya medier förutsättningarna för litteraturens förmedling och spridning. Litteraturen i mediesamhället ger en samlad bild av den svenska bokmarknaden och litteraturens villkor i dag. Författaren visar att litteraturens plats i samhället är starkt knuten till framväxten av olika medier och de materiella villkor som styr hur texter produceras, distribueras och konsumeras. Boken behandlar alla de viktiga leden i bokkedjan. Bland de områden som tas upp finns författarroller och författarnas villkor, förlag och branschorganisationer, framväxten av dagens bokmarknad, internet som litteraturförmedlare, läsning och läsare samt kultur- och litteraturpolitik. Denna andra upplaga är uppdaterad, reviderad och något utökad. Ny forskning har tillförts och avsnitten om e-böcker, läsplattor och samtida bokutgivning är nyskrivna. Litteraturen i mediesamhället vänder sig främst till studenter i kultur- och litteraturvetenskap vid universitet och högskolor, men även till andra som är intresserade av litteraturens villkor i dagens samhälle. Andra upplagan
Det har aldrig sålts så mycket böcker i Sverige som nu. Men samtidigt som de flesta litterära texter fortfarande läses i bokform och sprids genom traditionella kanaler förändrar nya medier förutsättningarna för litteraturens förmedling och spridning. Litteraturen i mediesamhället ger en samlad bild av den svenska bokmarknaden och litteraturens villkor i dag. Författaren visar att litteraturens plats i samhället är starkt knuten till framväxten av olika medier och de materiella villkor som styr hur texter produceras, distribueras och konsumeras. Boken behandlar alla de viktiga leden i bokkedjan. Bland de områden som tas upp finns författarroller och författarnas villkor, förlag och branschorganisationer, framväxten av dagens bokmarknad, internet som litteraturförmedlare, läsning och läsare samt kultur- och litteraturpolitik. Denna andra upplaga är uppdaterad, reviderad och något utökad. Ny forskning har tillförts och avsnitten om e-böcker, läsplattor och samtida bokutgivning är nyskrivna. Litteraturen i mediesamhället vänder sig främst till studenter i kultur- och litteraturvetenskap vid universitet och högskolor, men även till andra som är intresserade av litteraturens villkor i dagens samhälle. Andra upplagan
Upplaga: 2a upplagan
Utgiven: 2012
ISBN: 9789144077970
Förlag: Studentlitteratur AB
Format: Häftad
Språk: Svenska
Sidor: 245 st
4 upplagor
Upplaga 4 (2019)
384 kr (endast ny)
Upplaga 3 (2015)
från 149 kr
Upplaga 1 (2009)
från 135 kr
Upplaga 2 (2012)
från 145 kr
Det har aldrig sålts så mycket böcker i Sverige som nu. Men samtidigt som de flesta litterära texter fortfarande läses i bokform och sprids genom traditionella kanaler förändrar nya medier förutsättningarna för litteraturens förmedling och spridning. Litteraturen i mediesamhället ger en samlad bild av den svenska bokmarknaden och litteraturens villkor i dag. Författaren visar att litteraturens plats i samhället är starkt knuten till framväxten av olika medier och de materiella villkor som styr hur texter produceras, distribueras och konsumeras. Boken behandlar alla de viktiga leden i bokkedjan. Bland de områden som tas upp finns författarroller och författarnas villkor, förlag och branschorganisationer, framväxten av dagens bokmarknad, internet som litteraturförmedlare, läsning och läsare samt kultur- och litteraturpolitik. Denna andra upplaga är uppdaterad, reviderad och något utökad. Ny forskning har tillförts och avsnitten om e-böcker, läsplattor och samtida bokutgivning är nyskrivna. Litteraturen i mediesamhället vänder sig främst till studenter i kultur- och litteraturvetenskap vid universitet och högskolor, men även till andra som är intresserade av litteraturens villkor i dagens samhälle. Andra upplagan
Det har aldrig sålts så mycket böcker i Sverige som nu. Men samtidigt som de flesta litterära texter fortfarande läses i bokform och sprids genom traditionella kanaler förändrar nya medier förutsättningarna för litteraturens förmedling och spridning. Litteraturen i mediesamhället ger en samlad bild av den svenska bokmarknaden och litteraturens villkor i dag. Författaren visar att litteraturens plats i samhället är starkt knuten till framväxten av olika medier och de materiella villkor som styr hur texter produceras, distribueras och konsumeras. Boken behandlar alla de viktiga leden i bokkedjan. Bland de områden som tas upp finns författarroller och författarnas villkor, förlag och branschorganisationer, framväxten av dagens bokmarknad, internet som litteraturförmedlare, läsning och läsare samt kultur- och litteraturpolitik. Denna andra upplaga är uppdaterad, reviderad och något utökad. Ny forskning har tillförts och avsnitten om e-böcker, läsplattor och samtida bokutgivning är nyskrivna. Litteraturen i mediesamhället vänder sig främst till studenter i kultur- och litteraturvetenskap vid universitet och högskolor, men även till andra som är intresserade av litteraturens villkor i dagens samhälle. Andra upplagan
Begagnad bok
145 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
145 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar