Ledarskap i klassrummet : handbok för arbetsro och effektivt lärande; John Steinberg; 2018
5+ säljare

Ledarskap i klassrummet : handbok för arbetsro och effektivt lärande Upplaga 3

av John Steinberg

John Steinbergs "Ledarskap i klassrummet" har varit en populär bok för studiecirklar och vidareutbildning i hundratals skolor. Denna utgåva har anpassats och uppdaterats i enlighet med Lgr 11 och inkluderar bland annat ett nytt förord och nya exempel.

Hur kan jag fånga elevernas intresse i början av en lektion? Är det möjligt att undvika ständiga diskussioner om ordningsregler? Hur kan jag justera mitt ledarskap baserat på gruppens mognadsnivå?

Flera lärare strävar efter att individualisera undervisningen och uppmuntra eleverna att arbeta självständigt. Utmaningen ligger dock i att behålla auktoriteten och klarheten i vilka regler och beteenden som ska efterföljas.

Boken innehåller tjugo korta kapitel och är utformad som en praktisk guide med diskussionsämnen och övningar att arbeta med själv eller i grupp med kollegor. Kapitlen berör bland annat hur man effektivt kan få eleverna att börja arbeta, hur man kan utnyttja sitt kroppsspråk för att leda elevernas fokus och hur man skapar klara regler som alla i klassrummet måste följa.

John Steinbergs "Ledarskap i klassrummet" har varit en populär bok för studiecirklar och vidareutbildning i hundratals skolor. Denna utgåva har anpassats och uppdaterats i enlighet med Lgr 11 och inkluderar bland annat ett nytt förord och nya exempel.

Hur kan jag fånga elevernas intresse i början av en lektion? Är det möjligt att undvika ständiga diskussioner om ordningsregler? Hur kan jag justera mitt ledarskap baserat på gruppens mognadsnivå?

Flera lärare strävar efter att individualisera undervisningen och uppmuntra eleverna att arbeta självständigt. Utmaningen ligger dock i att behålla auktoriteten och klarheten i vilka regler och beteenden som ska efterföljas.

Boken innehåller tjugo korta kapitel och är utformad som en praktisk guide med diskussionsämnen och övningar att arbeta med själv eller i grupp med kollegor. Kapitlen berör bland annat hur man effektivt kan få eleverna att börja arbeta, hur man kan utnyttja sitt kroppsspråk för att leda elevernas fokus och hur man skapar klara regler som alla i klassrummet måste följa.

Upplaga: 3e upplagan
Utgiven: 2018
ISBN: 9789177410805
Förlag: Gothia Kompetens
Format: Häftad
Språk: Svenska
3 upplagor
Upplaga 2 (2013)
från 119 kr
Upplaga 1 (2005)
från 115 kr
Upplaga 3 (2018)
från 249 kr

John Steinbergs "Ledarskap i klassrummet" har varit en populär bok för studiecirklar och vidareutbildning i hundratals skolor. Denna utgåva har anpassats och uppdaterats i enlighet med Lgr 11 och inkluderar bland annat ett nytt förord och nya exempel.

Hur kan jag fånga elevernas intresse i början av en lektion? Är det möjligt att undvika ständiga diskussioner om ordningsregler? Hur kan jag justera mitt ledarskap baserat på gruppens mognadsnivå?

Flera lärare strävar efter att individualisera undervisningen och uppmuntra eleverna att arbeta självständigt. Utmaningen ligger dock i att behålla auktoriteten och klarheten i vilka regler och beteenden som ska efterföljas.

Boken innehåller tjugo korta kapitel och är utformad som en praktisk guide med diskussionsämnen och övningar att arbeta med själv eller i grupp med kollegor. Kapitlen berör bland annat hur man effektivt kan få eleverna att börja arbeta, hur man kan utnyttja sitt kroppsspråk för att leda elevernas fokus och hur man skapar klara regler som alla i klassrummet måste följa.

John Steinbergs "Ledarskap i klassrummet" har varit en populär bok för studiecirklar och vidareutbildning i hundratals skolor. Denna utgåva har anpassats och uppdaterats i enlighet med Lgr 11 och inkluderar bland annat ett nytt förord och nya exempel.

Hur kan jag fånga elevernas intresse i början av en lektion? Är det möjligt att undvika ständiga diskussioner om ordningsregler? Hur kan jag justera mitt ledarskap baserat på gruppens mognadsnivå?

Flera lärare strävar efter att individualisera undervisningen och uppmuntra eleverna att arbeta självständigt. Utmaningen ligger dock i att behålla auktoriteten och klarheten i vilka regler och beteenden som ska efterföljas.

Boken innehåller tjugo korta kapitel och är utformad som en praktisk guide med diskussionsämnen och övningar att arbeta med själv eller i grupp med kollegor. Kapitlen berör bland annat hur man effektivt kan få eleverna att börja arbeta, hur man kan utnyttja sitt kroppsspråk för att leda elevernas fokus och hur man skapar klara regler som alla i klassrummet måste följa.

Begagnad bok
249 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar
Köpskydd med Studentapan
Varje köp täcks av Studentapans köpskydd som säkerställer att boken kommer fram, att du får rätt bok och att skicket stämmer överens med beskrivning.
249 kr
Fri frakt & skickas inom 1-3 vardagar