Lean : processutveckling med fokus på kundvärde och effektiva flöden; Lars Sörqvist; 2013
Lean : processutveckling med fokus på kundvärde och effektiva flöden; Lars Sörqvist; 2013

Lean : processutveckling med fokus på kundvärde och effektiva flödenUpplaga 1

av Lars Sörqvist

4.0 (1)

  • Upplaga: 1a upplagan
  • Utgiven: 2013
  • ISBN: 9789144093741
  • Sidor: 363 st
  • Förlag: Studentlitteratur AB
  • Format: Häftad
  • Språk: Svenska

Om boken

Lean är ett koncept som idag används globalt av företag och organisationer från nästan alla branscher. Inom bl a industri­företag, tjänste­företag, kommunala verksamheter, sjukvård och statliga organisationer har Lean i stor utsträckning kommit att bli det mest populära sättet att utveckla verksamheter och deras processer. Lean handlar om att transformera en verksamhets processer utifrån det värde som skapas för de externa kunderna. Målet är att skapa hög kundtillfredsställelse samtidigt som den egna processen effektiviseras. Lean innebär en drastisk utveckling av den interna kulturen samt ett paradigmskifte gällande hur verksamhetens flöden och processer struktureras och drivs. Centralt i Lean är det ledarskap och det med­arbetarskap som utövas i verksamheten. Denna bok avser att ge läsaren förståelse för vad Lean är, hur de verktyg och metoder som tillämpas i Lean fungerar samt hur en verksamhet kan transformeras mot Lean på ett framgångsrikt sätt. Bokens författare har mångårig erfarenhet gällande Lean och ständiga förbättringar, han har stöttat en mängd olika företag och organisationer i deras Lean-satsningar samt har bedrivit och lett forskning inom området vid Kungliga Tekniska Högskolan i Stockholm.

Åtkomstkoder och digitalt tilläggsmaterial garanteras inte med begagnade böcker

Mer om Lean : processutveckling med fokus på kundvärde och effektiva flöden (2013)

I oktober 2013 släpptes boken Lean : processutveckling med fokus på kundvärde och effektiva flöden skriven av Lars Sörqvist. Det är den 1a upplagan av kursboken. Den är skriven på svenska och består av 363 sidor djupgående information om ledarskap. Förlaget bakom boken är Studentlitteratur AB som har sitt säte i Lund.

Köp boken Lean : processutveckling med fokus på kundvärde och effektiva flöden på Studentapan och spara pengar.

Finns i 2 upplagor

Upplaga 2, Upplaga 1

Tillhör kategorierna

Referera till Lean : processutveckling med fokus på kundvärde och effektiva flöden (Upplaga 1)

Harvard

Sörqvist, L. (2013). Lean : processutveckling med fokus på kundvärde och effektiva flöden. 1:a uppl. Studentlitteratur AB.

Oxford

Sörqvist, Lars, Lean : processutveckling med fokus på kundvärde och effektiva flöden, 1 uppl. (Studentlitteratur AB, 2013).

APA

Sörqvist, L. (2013). Lean : processutveckling med fokus på kundvärde och effektiva flöden (1:a uppl.). Studentlitteratur AB.

Vancouver

Sörqvist L. Lean : processutveckling med fokus på kundvärde och effektiva flöden. 1:a uppl. Studentlitteratur AB; 2013.

Alla upplagor